"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Thursday, July 7, 2011

rimau itu c0mel

Assalamualaikum,
Pelik ke pada pandangan mata mouse korang kalau aku suka rimau, kambing, monyet dll?
Kowang nak tawu ape impian aku? Kalau boleh, bile aku dah dapat keja, duit dah banyak….aku nak usahakan ternakan kambing. Yup, mmbbeeekkkk…!!!
Bagi aku, kambing c0mey! Teringin aku nak pegang d0rang, mcm kucing, tapi, takde kesempatan. Mmg ramai org kate, d0rang busuk… tapi, dah lumrah semula jadi d0rang camtu. Nak buat camne? Bukan boleh bagi dorang pakai simplysiti nak bagi d0rang cantik 0r one drop perfume utk bagi wangi dalam temp0h yg lame.
p/s: suke tgk ekor kambing

Kecik2 dulu, aku cukup excited kalau nak gi zo0 tapi, tak best mane p0n sbb tak leh  pegang. Setakat tgk dari luar sangkar…huh, b0san!
Tak lame pastue, aku p0n simpan impian nak jadi ape2 yang kejanya selalu ngan binatang. Lepas SPM, aku pilih course Diploma Kesihatan dan Penternakan Haiwan kat UPM Sarawak sebab aku nak jadi veterinar @ vet (dokt0r hewan).
Mmg aku dapat tawran tue, tapi bile aku dapat tawu course yang aku amek tu…kaitan ngan penternakan dan bukan ke arah vet. So, aku p0n lupekan je la impian aku tu.
Amek keputusan, sambung belajar kat matrik (sains hayat, biologi)
Pada saat tu la, aku tersedar….. ade hikmah aku t0lak tawaran UPM tu. Mmg aku minat binatang, tapi aku cukup bermasalah dgn nama2 saintifik dlm biologi. Segala proses dlm badan la, pok0k2 la…..
Then, aku mula buang impian aku kamceng ngan mende2 berbulu c0mel tu.
p/s: teringin nak pegang rimau

No comments: