"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Sunday, July 10, 2011

budak kecik membebel

Assalamualaikum,
semalam geng2 kamp0ng datang umah. Makan2 kat umah aku. Sempat la jugak main2 ngan budak kecik (ermmm, kecik daripada aku), um0 dia dekat setahun dah. Anak merdeka wooo00! Afiq Hakimi...dia nie anak cousin aku.

nie um0 bape aku tak pasti. Tapi, mase kecik sgt2 ag la. Aku takde mase tu. Ade kat kolej.
Cebik jer muka, hahha!
Tapi, kalau baby buat muke sedih camtu still ade kompromi ag ar. Boleh dikategorikan sebagai KIUT. Kalau bapak budak yg buat, mau muntah gamaknya org sekeliling.
Pengajarannya: Jgn buat muke camni bagi org2 dewasa.


Gambar terbaru, aku tak amek.....sebok tgk dia. Hahaha....

Pastue, gi umah adek beradik lain....cucu2 P.cik Din ade kat umah. Sarah nama dia...setahun lebih dah. Peramah! Bak kata mak aku, mulut ringan......bercakap n0n-st0p. Tapi, mende ape yg dibebelkan kami tak faham ar....bahasa budak ar katakan. Korang camtu gak dulu......

Ingat ag, kat Sabah...mak ada jaga s0rang anak cikgu ni. Saje ar t0long jadi pengasuh, dah pengasuh sebenar (kwn mak) kena pindah Semenanjung....
Um0 setahun lebih. Tapi, badan mcm dah 2 tahun. Mulut ringan gak ar.... P0mpuan tp tak feminin, heee! So, boleh la men kasar2 dgn dinding, longkang........ (takde la kasar sgt. Aku juz nak kate...dia ni takde la kuat nangis kalau terjatuh mase main. Alah, dia yg melompat...jatuh, bukan boleh salahkan sesape...hehee!)

Sekali tu, aku ade kat sekolah....bile balik tue, mak citer ar. Budak nie nama Izzati. Dia jalan la kat dalam umah aku tu. On the way ke arah dapur....dalam perjalanan yg singkat tersebut, ade ar tangga (mase tu umah 2 tingkat) Sambil2 dok jalan tu, mulut tak henti2 sembang.....sembang ape ntah. Sepatah p0n tak faham.....
Pastu, mate tgk ke lain,mulut dok berbunyi....last2 langgar dinding dekat dgn tangga tu. Yang herannya, dia tak nangis. Tapi, dia membebel kat dinding tue....Laju jer dia bebel....Marah2....
Hahahhaha..... camne ar gamaknya aku kecik2 dulu??? Kih3!

No comments: