"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Monday, July 23, 2012

Perhimpunan & Majlis Pentauliahan Kor SISPA 2012 kali ketiga

Assalamualaikum
Akhirnya, bertapa jugak aku kat depan lappy nih. Err, maksud aku untuk update blog. Lepas sekian lama, blog aku terkilan ditinggalkan alone.Aku yakin, ramai dalam kalangan SISPA yang tawu... Ape bebelan yang aku akan update utk kali ni. 

Yup, pada tanggal 18 Julai 2012 yang lalu, terpahat la satu sejarah bagi Kor SISPA UiTM Shah Alam. Yang mana, kami, batch pertama SISPA telah berjaya ditauliahkan sebagai Leftenan Muda Pertahanan Awam.

Alhamdulillah, seperti yang kami nak....kesemua 43 orang daripada batch kami dapat ditauliahkan sama2. Takde sorang pon yang terkecuali. Thanks a lot to those officers yang banyak bersabar dlm melayan karenah kami,,, Diselitkan dgn ungkapan, "Sorang tak tauliah, 43 org tak nak tauliah" Mmg stress bagi aku...kalau dapat junior mcm ni. (PKS Muda, merangkap PKS Inter jgn tiru statement kami, hehe!) Tapi, tahniah! Pegawai2 kami berjaya jugak.....

Okeh, sambung.... Perhimpunan kali nie, buat dekat UMT. Ingat boleh jumpe kawan kat sane..tp dah cuti daaa, haha! Aku tak abes exam lagi, dia dah selamat tido kat umah.

Jom, tengok gelagat PKS Muda yang best jenjalan...
Even penat, tapi aku rasa dorang ni berbaloi...
Ade pengalaman g perhimpunan + boleh pijak pasir pantai...huhuhuhuhu!

Sekali tgk, nampak mcm geng Jelajah Kinabalu.
Takpe, aku tukar.... Jelajah Penyu.
Yang kasut biru tu, tgh duduk atas penyu. Cian penyu....
(Aku rasa, tu Zati Rodi..betol tak?)


Takpe, nanti kita buat program kat P.Pangkor. Mase tue, main la kayak puas2 k...
Dari jauh, nampak dah...kayak tu dah retak. Pakat duduk ramai2...

Untung laaaa, kaki boleh tenggelam dalam pasir. Kami mampu tenggelam dalam boot jer...

Jurulatih renang, Asywad. 
Jijah, "Ermm, renang boleh bawak beg ke coach?"
Asywad, "Takde masalah kalau tak tenggelam....."




Dah ada baju sama nie, nanti rokol, boleh la pakai baju nie. Takde la pakai baju hitam jer... Bosan tgk...

Erk?
Adeq sape ntah ni....hoho!


Faiz: Ultraman...
Asywad: Ninja turtle..
Aku: Hmmmmm....... Untung la, blh kena air masin. HUH!

Walaupun kena kutip sampah...Tapi nampak muka dorang happy.
Keep it up!

Barisan peserta kursus renang.
Penghuluwati, Farah Omar...
Yang pakai spek itam tue, Bia ke? Mata masuk pasir ekkk? haha

Okeh, settle pasal PKS Muda. Dorang ni nampak jer macam sekadar suka2 pegi UMT tue.
Tapi, bagi aku...dorang ni dikira sebagai kontinjen yang menaikkan semangat kami jugak la. Kalau takde dorang, maybe UiTM Shah Alam terutamanya nampak suram coz kami tgh penat/ buzy dgn mcm2.
Thanks korang ('',)

Ni, sebelum pertandingan kawad pulak.
Moh, saksikan...dan umpatkan....

Pelik pulak. Orang lain dah siap. Aku kosong je lagi...
Tue, namanya buat kepala...hoh0!

Tengah2 perbetulkan dan kemaskan apa yang patut.
Dibantu oleh jurulatih2 yang setia, Koperal Jumaah dgn Sarjan Azami.



Sementara tungu kami tgh practise.
Kan aku dah kata, kalau takde PKS Muda, kosong la tepi2 tue. 
Kira, dorang ni kumpulan penyorak la....
Hidup SISPA!!!

Kata2 terakhir daripada Ariff before bacaan doa.
Aku, sebak....sob, sob,sob! Huhu!

Masa check pakaian...

Takde la kecik mane aku nie...haha!

Dup dap, dup dap.....


Dah abes dah kawad....
Pakat2 kerumun nak ambik gambar....

Jejaka2 kawad....
Ko buat ape tu Zamir?
Dari kiri... Madi, sabahan yang dah lama tak balik. Tapi Alhamdulillah, dah sampai p0n kat umah dia skrg nie. Enjoy your day with your family =)
Shimiee, si pemalu dalam kawad, bak kata Koperal....
Zamir, kaki games. Alex, maybe aku patut kata... Pegawai Harapan, hehe!
Daus, blogger jugak dia ni....ko tengok mana tu???
Kat tengah2 tue... Tn Fuadzi, nama comel Pojie. Yang tutup per0t tu, Tn Mustaqeem, mantan Pengerusi JPK SISPA, hehe!



Ni pulak, time majlis penutup. 

Barisan kontinjen yang terdiri daripada PKS Muda. 
Diketuai oleh Shahrul ek? Tak nampak....

Hormat panglima, hormat ke hadapan...hormat!
Datuk Wira....
Hehe, Mak, Abah aku kat belakang tue.... =)
Tak sia2 aku suh dorang datang awal. Boleh duduk depan...



Muka cuak jer Fa'ain tu, hehe!
Aku teringat trademark group Fazleen time Kursus Kepimpinan...
Tak takut, tak takut...
Tak cuak, tak cuak...
...
Aku datang jer...
Dah cuak, dah cuak...
Pape p0n, korang memang best...
Enjoy your life in SISPA =)

Jannah kata, muka aku muka sedih.
Masa nie, mmg aku tgh blur. Aku tak tawu nak buat apa.
Datuk Wira suruh tgk kamera, aku tgk jer. Tapi aku tak nampak langsung kelibat kamera....haha!
Aku pikir gak, aiseyh, aku tak senyum ar tadi...
Mcm apa ntah...


Sape ar cameraman ni? Tak center, hehe!
Same tinggi je korang kan??
Madi buat apa dgn Pn Dila kat blkg tue....

Terbukti,,,aku mmg kecik...huhu!

Diari SISPA diapit oleh jejaka2 SISPA.
First time tgk Tn Zam pakai baju no 2.
Smart...!
Bila ukur baju tue? hehe....
Moga, yang tepi2 tue nanti akan pakai baju no 2 jugak, kan? =)


Sebahagian daripada 43 orang yang ditauliahkan...
Leftenan Muda Pertahanan Awam,
Lt. M. (PA)

Zaza...alololooo, malu le tu dgn Datuk Wira.
Ke, malu dgn cameraman..? Hmmm

Ika... suka panggil aku si cumit.Tersenyum lebar ika..hehe

Mar...ex roomate aku. Dah jadi pegawai ko kan? Hehe...



Sorry, aku tak pasti ni sape....
Cerah pulak gambar ko ni....
Ade skandal dgn pihak lighting ke?

Nuha......
Tersenyum nampak gigi. Bape kali nuha practise ambik watikah dalam bilik?
hehe!

Isyzreen, si badang logistik. 
Mmg berjasa besar dlm arena stor kat pejabat SISPA.

Maisarah...sama tinggi dgn Datuk Wira?

Ifa...bergaya dgn spek dia.

Fa'ain, minah pentadbiran...

Atikah Hanis....ni lagi sorang. Lighting umpama bawah cahaya bulan.....

Si kecik (kecik la kalau compare dgn aku...) Atiqah...
Bape ringgit dia alter baju ek? Tak sempat tanya lak even duduk sebelah dia....hoh0!
Kami dok sembang pasal saiz kasut jer...

Damia, walaupun buzy dgn fakulti dia...tapi berjaya gak ditauliahkan sama2 kami.

Shimiee p0n, buzy dgn fakulti gak....

Hanim, senyum manis...
Padan la ada yang terpikat, hehe!

Zamir, kalau kawad...dia satu2nya yang pacak kaki time jalan.

Alex, pernah merangkul gelaran PKS Harapan.....
Kena ceramah apa dgn Datuk Wira tu?

Adila Ismail...si tap, tap, tap.
Aku kat belakang....pikir, camne kalau dia termelatah kat depan tu.
Bimbang betol...khuatir teramat sgt...risau tak terhingga!

Ariff, ko nampak chubby ar......hehe!

Azwan, tacing SISPA... tapi skrg dah kurang. Dah pandai control....
Jadi pegawai, kena kuat...kan? =)

Naemah...lembut je pegang watikah.

Madi, bro latihan...hehe!

Amir, smart baju ko. Sape iron kan? hehe

Erkkk, aku pelik, dalam banyak2 gambar...gambar ni jer yg tgh hormat.

Daus, senyum sikit Daus.....

Suhaniz...ko buat muka comel lak depan Datuk Wira, hehe!

Liyana, mcm senyum terpaksa je ko ni. Nape?


Yang ni pulak, Y. Bhg. Kol. (PA) Prof. Dato' Dr. Abdullah Mohamad SaidTNC UiTM Shah Alam dianugerahkan pangkat Kolonel (PA).
Tahniah Dato'... =)

Berbangga la dengan baju biru ni.
UiTM dihatiku, SISPA disanubariku...


Pertambahan jumlah pegawai2 muda dalam dunia SISPA UiTM Shah Alam...
Semoga dapat jalankan tugas dgn baik dan penuh tanggungjawab. Pesanan buat diri ini juga...

Sedikit selingan tentang Centre for Young Officers, CYO.
Ditubuhkan bertujuan untuk memberi latihan tambahan dan satu tempat untuk para pegawai muda berkumpul, berkongsi ilmu dan pengalaman. Bagi melahirkan golongan pegawai yang profesional....


Model.....hehe!

Untuk maklumat lebih lanjut tentang CYO, boleh komen kat ruangan bawah or kat chat box k... =)


Sebelum ditauliahkan....


Tahniah, dah tauliah....hehe!!!

Aku & Nuha...
Friends Forever... =)

Ni parents aku...
Mak dgn Abah datang gak.. Aku tak jangka dorang datang sebenarnya....
Thanks Mak, Abah... =)




Tergalas satu lagi beban, yang aku tak tawu mcm mana boleh dapat kat aku. Tapi, aku tak anggap ni sebagai beban yang perlu dikeluhkan...
Aku jadikan ia sebagai satu titik tolak, untuk aku terus berusaha...supaya aku tak terpadam api kepercayaan dorang kat aku.
Mohon tunjuk ajar, sesungguhnya aku masih lagi baby Pertahanan Awam,hehe! Aku tak tawu banyak pasal PA. 
Niat aku, aku akan cari ilmu PA sampai aku yakin, anugerah ni betul2 milik aku.
Thanks sumer... =)



That's all....
Aku tak tawu nak citer apa. Sekadar bagi gambar je la... InsyaAllah, dengan berbekalkan satu paku di bahu (pangkat Lt. Muda), aku akan cuba jadi yang terbaik. Untuk diri aku, family aku, kenalan2, orang ramai....
Aku tak nak sekadar punya pangkat tapi hati dan ilmu kosong.
Mmg sekarang, aku hanya insan biasa, belum cukup ilmu di dada,,,
tapi aku akan usahakan.
Moga, tauliah ini, pengorbanan para pegawai aku, dan penat lelah mak, abah datang tgk aku berbaloi.
Bukan untuk melahirkan aku , Lt. M. (PA) yang jahil ilmu Pertahanan Awam, tapi aku yang sedia berbakti utk mereka.

Tahniah buat semua yang telah menjayakan program perhimpunan kali nie, PKS Muda, barisan pegawai2 muda dan semua pegawai yang hadir dan banyak memberi sumbangan dalam SISPA.

Nukilan pertama daripada saya, Lt. M. (PA) Nur Azimah Binti Jamial.

Tn Zam, pinjam gambar...hehe!



18 comments:

dylfedy said...

ringkas benau... heehee.. nway.. c0ngrats f0e pks terbaik n h0pe u guys take the challenging t0 make sispa m0re flexible n famous even in uitm or outside uitm

Anonymous said...

Hehe, okey. Thanks a lot... =)

Anonymous said...

nak tulis pasal puan, puan xde...hehe! so, jadi ringkas la... xtawu nak tulis ape...

KP said...

Alhamdulillah. Tahniah... Gambar lighting terlebih yek ??? hahahaha... betul ke orang yang dalam gambar tu ada skandal dengan jurugambar ??? sapa2 ??? kihkihkih... Apapun Tahniah sekali lagi... dan, ada yang boleh menarik nafas kelegaan, mungkin nafas untuk berehat... dan mencari jalan selepasnya di samping CYO & Ex SIS... Teruskan.. UiTM Dihatiku, SISPA DIsanubariku... (^_^)
HIDUP Kor SISPA UiTM !!!

Anonymous said...

owh, baru la blh agak sape gerangannya insan lighting tadi. Mesti Siti Atirah Bt Mohd Rosdi kan? Kalau x, xkan ada yg gelabah sgt bile sebut pasal skandal....hoh0!

KP said...

Huish, mak aih, sekali nama penuh daa... ntah, yelah kot... penulis lebih arif akan bahan yang di upload... dan KP hanya bertanya kerana sifat ingin tahu... =P
(^_^)

Anonymous said...

Baju no 2 tu tempahan khas tuk hadir majlis pertauliahan kauorang...heheh...puan dila pun nak tempah,tapi tak cukup kain...hahhahaah.....-:uitm dihatiku...SISPA Disanubariku...:-

dylfedy said...

hebat t0l k0 AJ.. cmne taw itu sye.. heheheh.. si anonymous nie na kene sembelih wat sup berbuka pose s0k nie... nway zamzuree.. tape laaa, 0rg x bkesempatan na wat bju tuh cz bajet tade aw... bkn x ckup kain... law a.zam muat, takkan org x muat k0t... miahahahaha... nway bju no 2 pen0h ngn respect.. s0 i tak0t terlepas tingkahlaku plak kan.. kang x pasal2 jd wanita melayu terakhir plak~~~ s0 s0pan.... gerenti rmai kp41 yg bujang n encem cm tn izuan terpikat... miahahahaha... wekkkk!

Anonymous said...

eh2, pn nie. dah terang lagi bersuluh tue gmbr pn. mesti la sy tawu... tmbh lak, org tu ade blog...hehe!

dylfedy said...

ahhhaaaa~~~ jupe ke... mlas giler na update!

Unknown said...

tahniah seme adk2..hmm..mungkin 1 pengalaman stlh tauliah y korg lom rs lagi..haaa..org panggil salam perkenalan..akk tgk xde pon gmbr korg kene 'salam perkenalan' dari pegawai2 tetap JPAM tu?huhu..ini tidak adil..tidak adil..(-.-)

Anonymous said...

Pn Dila: Sy blogger sejati. Setakat nak cari blog tu, xde hal la. Satu g...pn penah letak gmbr tu as profil pic kan? Sbb tu sy tawu tue pn.....
Cepat ar tacing pn... nak tgk pn tacing....Sob,sob,sob!!! hehe

Pn Hus..kami ni 1st batch SISPA. tu yg suci tue. Kalau kene jugak sesi salam perkenalan tue, khuatir....mencemar maruah...hehe!

dylfedy said...

wahhh... terharu nyer AJ... s0b3x... hahahahahaha... sengalll... even k0rg batch yg suci... tp bak kate pn husni nie... wajib dicemarkan dgn salam perkenalan... bley kite maen kejar2 lagi AJ cm dulu.... heeeehehehe

Anonymous said...

boleh...dah lame x main kejar2. nnt sem depan, sy nak buat program sukaneka sispa. kite jadi 1 team k... lawan dgn team tn zam...hoh0!

dylfedy said...

wahhhhh.... mcm sy0k jer.... bley arrr s0h bdak juni0r wat pr0g sukaneka.... da lme x maen sukaneka... n then cmbest jerk kan idea satu team ngn k0 pstu kalahkan tn zam the m0nster... miahahahah

Anonymous said...

Dah lame dah pikir nak buat sukaneka nie... tapi tak terbuat, kekangan masa,haha! Ok2, set! satu team!

Dhia Afiqah said...

Tahniah Leftenan muda ;) Semoga sukses selalu. Berjumpa lagi kita di lain dari. daripada sahabat sispa

Anonymous said...

Waah, time kasih sudi dtg blog nie...hehe!