"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Thursday, August 9, 2012

Muhasabah diri

Assalamu'alaikum
Hari ni aku suka tengok2 gambar yg tertulis pelbagai ayat2 best, menarik, tacing...
So, aku decide nak post gambar2 tu kat sini.
Ditujukan khas untuk diri aku sendiri...juga untuk dia yang mungkin tengah sedih, mungkin tengah happy...
Jadikan la ayat2 ni sebagai medium untuk kita rasa ter-motivasi kembali. Dan pada masa yang sama...fahamilah setiap maksud ayat ni. Mungkin ada yang tersirat yg aku nak pembaca sekalian faham maksud ayat tue.

Jom, usya! Layaannnzzzz.................ZZzzzzZZZZ, eh tertido lak! Huhu...!


Kalau tak layak sangat, aku nak jadi pemadam keras p0n jadi la. Asalkan boleh padam something...
(mcm pemadam keras kaler biru tu. Utk padam ink pen)

Dia selalu nasihat benda ni kat aku... =)

Nie, aku ambik dari video yg aku bluetooth dari fon dia.
Aku dah buat jadi ringtone spesel utk dia since bila ntah. Tapi dah lama...
Sebelum aku exam ag...

Errr.... Biarlah wanita tue jer yg faham dan akui benda ni betul ke tak.



Aku pernah alami...


Ok, tamat sesi gambar. Nak aku membebel tak? Tak nak? Uh, okey la. Aku takkan bebel malam nie.
Aku bagi peluang untuk hati berbicara........hehe!

1 comment:

Anonymous said...

peluang untuk hati berbicara ? apa yang dibicarakan tu Puan ??? amboih, bermonolog plak sekarang Puan AJ kita ni... =P