"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Saturday, August 11, 2012

Kebaikan solat


Assalamu'alaikum,
Aku terjumpa pasal ni kat satu website...
Tertarik untuk share kat sini sebab ada salah satu kebaikannya, aku dah rasai.
Jom, tengok apa kebaikan solat utk kesihatan manusia....
Anda manusia? Anda Islam? Anda pasti solat.....
So, nie la kelebihan untuk kita sebagai manusia Islam.....
Alhamdulillah... =)


Gambar yg atas sekali tue ada gitau pasal rukuk 90 darjah. Sebenarnya kedudukan rukuk yg betul adalah yg kat atas nie. Gambar org tengah2 tue...
Ada juga yang mengibaratkan, jika diletakkan dulang berisi air di belakang badan (ketika rukuk) air tidak akan tumpah. Jom, cuba ubah kedudukan rukuk kita....
InsyaAllah, lebih selesa dan khusyuk + rasa stamina tinggi...hoh0!

Terjah sini kalau nak baca bebelan aku pasal Tunaikanlah Solat danQadha Solat Fardhu.



3 comments:

Nick Nashram said...

singgah blog ne balik..nati tukar la status blog tu jadi dofollow..huhu..selamat berpuasa dan keep blogging.

AtoZ said...

Subhanallah. solat tu hebat! :)

Anonymous said...

Betul3!
Thanks 4 reading this entry.. =P