"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Sunday, August 12, 2012

Zaman Sekolah

Assalamu'alaikum,

Entah mcm mana aku terjumpa gambar nie dalam fesbuk.
Lama tak dengar cita angpa...
Lama tak gi sekolah...
Setawu aku, cikgu2 penolong kanan + Pengetua dah tukar...
Junior p0n dah ramai yg kuar...
Bertambah2 malas aku nak gi sekolah, dah tak kenal...hoho!

Tapi, aku penah gitau kat kawan aku...
Aku takkan gi sekolah untuk jumpa 'dia' (kalau 'dia' still ngajar situ) selagi aku tak dapat capai apa aku nak....huhu!
Rasa mcm lambat jer nak capai...hmmm =( 

Untuk sesapa yg still lagi belajar kat tempat yang dinamakan SEKOLAH, cuba la cari sesape yg boleh dirujuk untuk tanya soal karier + kursus yg ditawarkan kat universiti / kolej / maktab atau apa2 je la.
Sebab, aku dulu...ambik course sekarang nie just based on my interest. Tapi, bila dah masuk U, baru sedar...banyak g benda lain yg aku boleh explore. Tapi, takpe. Teruskan jer apa yg aku dah start....
InsyaAllah, Allah sentiasa membantu hamba-Nya. =)

6 comments:

Anonymous said...

Budak merah yang mana ? yang duduk tu ya ? kalau betul, macam makin mengecil je... =P

Anonymous said...

yup, huhu!
kengkawan ngan cikgu cakap, makin kecik....Buat apa kat U? haha!

Anonymous said...

Makin kuruss!:))

Anonymous said...

Sebok jer, haha!

Anonymous said...

yelahh,dah takmo sebok..

Anonymous said...

ooo yeaaahhh!