"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Thursday, August 2, 2012

Keputusan peperiksaan UiTM

Assalamu'alaikum,
Khas untuk students UiTM....

Klik gambar utk paparan besau punyeee.....

Results exam utk semester lepas akan dihantar ke email masing2 pada.... 3 Ogos 2012. Boleh jugak check kat Student Portal....
Ceh, macam tak biasa check result jer nak kena kab0r benda nie....hoh0!

Bila aku dapat tawu pasal tarikh ni, aku tak tawu nak kata aku takut, takde perasaan or happy.
Yang pasti, benda dah lepas. InsyaAllah, kita dah cuba sedaya upaya. Kalau tak mampu jugak, anggapla tue ujian dari Allah.

Aku ingat g, masa sem 1. Ada satu subjek kira2 nie... Aku target dapat cemerlang utk subjek ni.
Tapi, Allah Maha Berkuasa...aku juz merancang.

Kalau tak salah aku, sebelum subjek tu..aku ada subjek membaca. Besok tu, exam kira2 ni plak. Entah mcm mana, aku bangun lambat pagi tu. Nuha yg datang kejut kat bilik.... Thanks to her. =)

Dah siap2 sumer, pegi exam. Belek jer soalan....ter0s aku diam.
Soalan nie aku dah buat semalam...
Tapi, Allah nak uji aku. Aku tak ingat langsung mcm mana nak kira. Seriously aku cakap, soalan tu sebenarnya senang. Sumer dari past years...

Mmg frust. Balik jer bilik...aku teros landing atas katil. Teringat balik, nape jadi camni...
Nape aku tak boleh jawab?

Then, aku msg cikgu lama aku. Dia nasihat apa kat aku?
"Ada hikmah. Maybe Allah nak tunjuk, tak semua benda kita boleh buat. Jadikan nie ujian... Sebab, Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-Nya."

Lebih kurang mcm nie la. Aku p0n tak ingat sangat ayat cikgu tue...hehe!

Since tu, aku dah ok. Aku faham... Semuanya datang dari Allah.

Hehe, aku baru perasan. Tarikh check result tue BESOK, haha!
Baru tawu cuak ko....!

Apa2 p0n, thansk utk cikgu aku tu. Dia buat aku tersedar kembali, Allah adalah yang paling berkuasa...
Setiap apa yang ditakdirkan, adalah untuk kebaikan kita.

So, check result besok dengan hati yang mengharap padaNya. Jika baik keputusan aku, aku bersyukur sebab sem ni adalah sem yang paling relax study dalam kelas. (maksud aku, kena pulun kat luar kelas...) Belajar biasa2 dalam kelas, pastu kena betul2 fahamkan bila kelas dah abes. Tapi, aku belajar ke kat kolej? Hurmmm...



Jika result aku kurang memuaskan, aku redha... Even sedih, (tipu la kalau takde perasaan langsung) tapi life must be go on! Sebab aku tawu, asalkan aku dah usaha....itu lebih memuaskan. Daripada takde usaha, tapi mengharapkan result yg gempak.

Thanks untuk Nuha, Bella, Nadh, Along, Aida, Nurli, Afu, Awin dan yang lain2 yang banyak ajar aku. Terutamanya subjek risk tu, hehe!

Untuk sahabat UiTM, aku ucapkan Good Luck untuk korang.... =)
Untuk classmates aku, untuk sahabat aku, Nuha, untuk teman2 SISPA, batch aku... untuk PKS Muda merangkap PKS Inter, untuk pegawai2 senior.......... (^_^)

Semoga kita semua dianugerahkan kesihatan yang baik dan akal yang waras untuk terima setiap apa yg ditakdirkan untuk diri kita.

2 comments:

Anonymous said...

Kompemm gempakk!:)) tahniahh puan

Anonymous said...

Erkk???!