"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Thursday, January 10, 2013

Hukum Simpan Gambar Perempuan Bukan Muhrim

Assalamu'alaikum,

Bayangkan kalau korang ada family macam nie. 
Aku suka tengok gambar ni, sebab kartun dia orang2 muda...mcm tuju kat golongan belia sekarang.
Tambah2 lak, ramai kawan2 dengan senior2 aku yang dah tunang, kawen.
Aku tumpang happy utk dorang....
Terutamanya yang sorang nih, aku baru tawu petang tadi, dia dah bertunang.
Aku tak tawu, napa aku happy sangat2!!!
Tahniah N.A.I... =)
Sebab tue, bila nampak gambar nie...rasa macam, tak hairan makin ramai yang kawen di usia yang muda.

Untuk yang tak kawen lagi, m0h dengar ceramah, hukum simpan gambar perempuan.
Sebab dulu, ada yang bidas, kononnya....dia sekadar tengok je. Bukan mendatangkan syahwat p0n. 
Bagi aku ar kan,
"Betol ke takda rasa pape masa tengok gambar perempuan tersayang tue. (Utk gambar mak, lain cerita la kan) Confirm ke takde terhasut dgn bayangan or syaitan, walau sesaat?"
Macam mana pulak dengan maruah gadis yang korang nak bimbing tue?
Tak ke tercemar macam tue jer?
Aku juz bercakap bagi pihak perempuan...
Lelaki memang la tak rasa pape...


Jom..........errrr, heheh!

Maruah hilang mcm tu ja. Bkn hilang dara lagi…

Dunia nak kiamat, bila makin ramai yang dah takda rasa malu, zina berlambak2, kes anak luar nikah menimbun2.
Kalau rasa tak takut dengan perkataan kiamat, jom tengok gambaran hari kiamat. Kalau tak takut jugak, istighfar banyak2. Mana tawu, Allah tutup pintu hati kita....
Kita berubah sama2, ke arah kebaikan k.... (*_*)




No comments: