"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Sunday, January 6, 2013

Kenapa Tak Boleh Pegang Anjing

Assalamu'alaikum,
Hari tue, masa tengah2 ngumpat sembang2 dgn manusia2 sekeliling aku.... Tetiba timbul isu...

  "Kenapa Islam tak boleh pegang anjing?"
 Kenapa boleh pegang time kering jer....kalau basah, kenapa? 
Kenapa? 
WHY???
Then, aku realized, ha'ah.... Napa kan? Dulu time kecik2 comel, terima je apa kita dengar. Tak pernah terpikir napa Islam larang benda2 tue.

Tapi, bila golongan ehem2 mempersoalkan, baru nak pikir. Mungkin, ni la hikmah Allah jadikan manusia nie berjenis2....errr, bukan jenis bap0k, maksud aku...Melayu, Cina, India dan yang lain2. (Moga dorang dikurniakan hidayah dari-Nya)

So, aku p0n search la encik google... dengan harapan jumpa jawapan sebenar + menghilangkan ngant0k aku yang takda la ter0k sgt tapi dah bosan...(mengada)

Akhirnya aku jumpa 1 blog semp0i ni. Senang faham.. Kalau tak faham jgk, cari sendiri la. Kot2 berbekalkan keingan nak tawu tue kuat, so bila baca sendiri apa yg dah dicari tue, jadi senang faham. Kalau malas jugak, memang dasar tak nak tawu ar tue...

Apa gi, jom terjah blog nie... Kenapa Tak Boleh Pegang Anjing

Sesape nak share cerita or pengetahuan korang, dialu2kan ke komen aku nih... (*_*)

No comments: