"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Thursday, January 10, 2013

Aku Dah Tunang?

Assalamu'alaikum,
Nak kawen tak? Nak tunang dulu tak? Ke nak kawen ter0s?

Ar0n : Errr, awak sudi jadi isteri saya tak?
SiLa : Hehehehehehehe.....nak2!!!! 
Jika awak yang ditakdirkan utk membimbing saya, saya sudi. (malu2 hamster kucing berbulu)

Dinasihatkan untuk tengok video di tab lain, nanti terganggu dengan lagu Budak Merah.

 

"Tunang nie bermaksud, bila si lelaki melamar perempuan untuk dijadikan isteri, si perempuan pula dgn seronoknya rela hati bersetuju, walaup0n tanpa kehadiran parents di sisi mereka...."
So, agak2 korang nie dah berapa kali bertunang?
Korang jawab sendiri lah yer...

Dulu, aku dengan kawan2 aku keluar gi dating makan2 dgn beli barang kot. Entah macam mana boleh timbul isu tunang entah, aku p0n buat2 tak ingat...

Aku p0n teringat la pasal ceramah dalam radio...
Uztaz tue cakap la pasal tafsiran tunang tue.
Masa tue, aku terkejut gak....
Ooo, macam tue rupanya.
Dan2 la aku pikir, aku dah bertunang ke belum ek?
Jawapannya, hanya Allah yang Mengetahui. (*_*)

Sebab tue, terlintas nak post pasal benda2 macam nie. Ramai yang tak tawu...
Aku p0n baru je tawu...
Ilmu2 macam nie, kita tak belajar kat sekolah...
Kena cari...
(Aku rasa, ramai jer yang cari.....tapi malu nak share. Nanti orang kata, napa...ko nak tunang ke?)
Ini lah budaya melayu...benda baik dipertikaikan. 
Benda lain, nak pulak diheboh2kan.

#Zaman sekarang, bukan perempuan je kaki kecoh2, gebang merata tempat....kaum Adam p0n dah jadi macam tue.



No comments: