"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Sunday, July 8, 2012

Allah Maha Mengetahui

Assalamualaikum,
Hmmm...lama aku usya blog nih. Takde perkembangan langsung. Saje jer nak suruh aku update, baru la ada manusia simpati dgn kotak2 komen tuh.

Last paper....12 Julai nih. Subjek ape?
Stochastic Modeling For Actuarial Application. Atau nama manjanya dalam kalangan kami.....stochas.
Alhamdulillah, gap dari subjek sebelum ni dgn stochas agak jauh. Ada hikmah, bila aku terasa teramat2 exhausted sem ni.... Aku p0n tak tawu napa. So, dalam tempoh gap ni la...aku ambik peluang nak rest otak & fizikal jap. Allah Maha Mengetahui kan? Dia tawu, kami penat...sebab tu jadual exam sem ni gap panjang dari selalu. Aku bersyukur la....dari tergesa2 habiskan exam. Penat.... =(

Walaup0n sem ni aku ada 4 subjek jer...tapi nak tunggu setiap subjek tu habis, rasa mcm dah 4 tahun aku belajar benda tu. Tiap kali habis jer satu subjek, rasa macam nak pegi berjimba2 dgn kawan!!! Punya la beku otak ni...huhu!
Tapi, aku dgn nuha maintain tahan kudrat berseronok tu. Kami nak kumpul sampai the last paper is end. Masa tu, kami dah plan dah...muahahahahhaha!!!! InsyaAllah jadi. Kalau tak jadi p0n, aku dgn nuha dah ada plan sampingan....hoh0ho!!!


2 comments:

zul gali said...

Sabo la ye..dh 'besor'..kna blajar bersabo pulak.. :)

Anonymous said...

besor pengalaman....bkn fizikal k, huhu! Thanks galah... (budak pjg)