"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Saturday, July 28, 2012

HAMSTER..... =)

 Assalamualaikum...
Kali nie aku nak citer pasal hamster aku. Aku start bela binatang ni time aku kat Sabah ag. Ade kawan nak jual kat aku...tp ntah mcm mane ntah. Cancel...x jadi jual. Frust gak aku...so, mak pon bawak ar aku gi beli kat pasar sana. Kami panggil pasar tu "tamu". Kat tamu ni ada jual sayur, ikan2....dia jual kat atas jalan, mcm pasar malam tue. Dalam byk2 tu, ade la yg jual ayam, pokok2, arnab...hamster. Lembu ngan kambing je kot tak de....

Nie ar hamster aku.....tinggal yg ni jer. Banyak2 sebelum ni dah mati, sakit tua....jadi habuan kucing, dan ade gak yg lemas coz aku ni mmg memandikan sumer hamster aku. Tak de yg terkecuali........sumer wajib main air! Lemas sbb hamster aku tu gi main tmpt yg air dalam...heeehee!


ni name manje dy....Gem0k...tgk ar, lebar semacam je kan?

Gem0k suke nyuruk kat sebalik curtain....nak tido ar tu....

nie adalah main p0rt Gem0k kalau kami lepas dy gi jalan2.....

nie plak umah Gem0k....dy dah lame menjanda....huhu!

nie name "panjang" coz badan dy pjg...heee!

yg nie "bulat"....pjg's twin!

bulat suke main roda....tp skang dah over bulat, dah jarang main... dy dudok je atas tu...

Mase aku tgh snap pic hamster aku, tetibe aku nmpk...........

buat muke sedih lak...tu ade aty nak mkn hamster as her breakfast ar tu....!!!
shhhuuuuhhh!!!

kite sambung citer.......

bile nmpk muke kecian camni, aku p0n lepas la dy..bg jalan2..

hamster takot tinggi....gayat

pic ni blur coz hamster x suke dud0k senyap...huhu!

sy0nok dy jalan2 kat bantal tu...

PABILA HAMSTER KU TIDO..............

BeGiNiLaH rEaKsI dOrAnG......


ade yg atas roda.....bkn nak main, tido plak!


majoriti...tido telentang, huhu!

nie Gem0k....huduh benor tid0 camtu,heheh!
tp, pape p0n tetap comey!
mcm mechanic repair keta lak...tgh repair roda kowt!




alololooo,,kiutnyeeerrr!!


yg ni paling pelik aku jumpe!!!

tido jemaah.....





DALAM KENANGAN...........


meminta simpati agar aku beri dy kebebasan......xpe la, g la jalan2 k....
cayang dy! =)

Lia, Alia.....mcm ciken little ak???

ops, lupe plak... name dy koko....sbb dy jer yg tggl kaler tu.
Yg len sumer kaler putih....


geram ngan dy, pendek dan gemok...hehhe


cam nak picit2 jer.....



Kok0 ialah hamster aku yg paling aku sayang.
Dalam byk2 tu, Kok0 paling manje ngan aku.....Bile aku hulur tangan aku dalam umah dy...dy mesti datang, nak panjat tgn aku. Kalau aku hulur tapak tgn kat dy....dy naik atas tgn aku.... So, aku pon bwk dy kuar dari umah dy tu....bg jalan2....=)
Tapi, dy dah xde....mati sbb ape ntah. Dy xde selera nak makan. Mase tu, aku baru balik dari Perhimpunan SISPA.
16/12 aku bertolak balik dari Shah Alam. 17/12 pagi, aku sampai umah. Petang tu, dy ok lagi..... Bile malam, dy dah nazak. X leh nak main ngan dy coz Kok0 dah mmg lemah mase tu. Bes0k pagi, dy dah xde..... Aku tanam dy...before aku kambus ngan tanah, aku belai Kok0 walaup0n aku tawu, dy dah xrase tgn aku. Moga dy hepy jadi hamster aku.....................



Sayangilah binatang coz mereka juga diciptakan oleh Allah. Mereka x minta utk menyusahkan kalian...memberi mereka mkn, menyediakan tempat tinggal utk mereka.... Walau mereka tidak mengerti,,,mereka mampu menyelami hati kita utk membuatkan kita gembira dan tersenyum juga ketawa dgn keletah mereka...........('',) ~AJ~








No comments: