"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Thursday, July 12, 2012

Mood: Dilema

Assalamualaikum,
5 jam sebelum final paper....
Terasa bersalah sgt dgn dia. Pasal kes semalam. Tapi, apa yg aku mampu buat?
Sekadar mampu berdoa, moga dia memahami....
Hati aku hanya satu...tapi mampu mentafsirkan pelbagai emosi.

Kejam ke aku?
Atau terbukti.....aku hanya manusia lemah, ciptaan Allah yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk aku dan dia.....

3 comments:

zaxx said...

kdg2 kita berasa telah melukakan seseorang dan membuat kesilapan..tak mengapa... lumrah menjadi manusia..melalui kesilapanlah kematangan bakal menjelma..:) yg penting, mencari jalan membetulkan mana yang silap.jgn jemu untuk berusaha..:) smga segalanya selesai..amin..:)

Anonymous said...

Alhamdulillah, Terima kasih atas nasihat tue... Sesungguhnya Allah leboh mengetahui apa yg terbaik utk hambaNya =)

TM said...

Moga Allah dorongkan untuk awak mendapat yang terbaik untuk diri awak. (^_^)