"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Monday, July 30, 2012

Kemahiran Insaniah! =P

Assalamu'alaikum,
Haha..tadi aku gi usya Student Portal UiTM. Niat nak tengok permohonan kolej la. Tapi still dalam proses. So, aku bukak la ruangan Kemahiran Insaniah, p0n tak boleh bukak gak. Pastu aku click Kemahiran Insaniah Pelajar Ijazah kat tepi tue. Boleh la isi...sebelum 31 Julai 2012 (besok!!!)
Aku teros bukak bahagian Badan Beruniform.

Haaaaa, apa yang aku dapat???
Jeng..jeng...jenggggg!!!




Kalau dulu, setakat mampu isi...dengan jawatan "Anggota Biasa" jer. Tapi, sekarang aku dengan lahap dan gelojohnya..aku isi "Leftenan Muda".
Bukan nak berlagak tapi nak sedar dan ingatkan diri. Aku ni dah 'berpaku', so ilmu dan attitude tu kena jaga.  Kena banyakkan ilmu terutamanya dalam bidang Pertahanan Awam tue sendiri. Jangan lupa diri... Nanti org kata, mcm nie jer pegawai kau???

Of course la aku tak nak mcm tue...
Perancangan untuk semester depan, para pegawai baru akan turut serta dalam certain latihan, supaya kami pun dapat aplikasikan ilmu tue. Bukan sekadar baca dan faham, tapi juga boleh diamalkan.

4 comments:

Anonymous said...

Wah !!!! suke-suke-suke !!!! sem depn yek ??? besh2.... hahahhhaahahhaa... Gud Job Puan ... =D

Anonymous said...

Nie mesti angoh kan? haha...
Yang suke terlebih ni nape lak?

Anonymous said...

Huhu..xsabonye nk g pogram2 y da dirancang tue..=p

Anonymous said...

mcm kenal...tp, xkan dy online lak. Pelik ni, haha!