"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Monday, July 18, 2011

genap 2 dekad! =)

Assalamualaikum...
Tiap ary mesti ade s0mething yg buat aku bengang, tensi0n...secara tak langsung, jadi mo0dy!
Ahh, ape ar... Buang mase ngan mende2 camtu. Enj0y yourself ar...baru id0p leh epy..Kan2??

Walaup0n ary nie bukan la tarikh aku lahir ke dunia yg pen0h pancar0ba ni (ceyyywaaahhh)....tapi, aku tertarik nak citer pasal member2 aku yg celebrate befday aku dulu.
Sebab, semalam aku gi makan kat Kg Pelet, ade ar satu group family ni, sambut befday....agak 'meriah' la dgn suara2 d0rang.

Dalam pukul 8 lebih camtu....Nuha datang bilik. Dengan gelabah yg ditambah dgn senyum2. Tapi, mase tue aku tgh landing2 atas katil sementara tunggu Isyak, so..aku takde perasaan syak wasangka la
Nie ar alasan Nuha nak ajak aku turun bawah....(Bile pikir balik, entah camne aku boleh percaye ntah! Hahaha)
"Azie, j0m turun bawah. Awin (Brass Band / classmate kami) kate, senior die tgh marah2 kat SISPA". Aku heran gak. Dah marah, yang panggil kami nape? Gi la jumpe senior kami. Explain kat d0rang, nape marah. Nak gune junior sbg org tgh...mcm pelik ar pulak. Walaup0n tgh musykil, aku turun gak.
On the way nak turun tue, aku sempat ag mewawancara Nuha. D0rang marah sebab ape?
Nuha..agak lambat nak jawab,,,,,,,,,,,,,,,
"Ade baju t-shirt SISPA jatuh kat aras d0rang". Aiiii,,,sebab tue jer nak marah2?????!!!! Aku dah musykil sgt dah ni..... Tapi, kaki aku tetap maintain, jalan turun bawah.
Dah mcm2 yg aku tanye kat Nuha, last2 kami sampai kat depan bilik Awin. Yang Nuha nie, nak call dulu...kate....Awin suh call sebelum masuk bilik.... Panggil, tapi suh call. Tak paham aku.

Entah camne, aku saje jalan kat area blkg kolej tue,,,,, Tak nampak lak ade classmates aku yg lain tgh berdiri, ny0rok sebalik pok0k2. Hahaha...! Dorang terkejut! Sbb, plan sebenar d0rang bukan camtue..... Sebab, Nuha tgh calling2 lagi. So, secara paksa, d0rang nyanyi ar lagu befday kat aku. Hahaha....terkena aku!
# Kat sekolah dulu, aku selalu buat camtu kat anak buah aku. Skang nie, aku lak yg kena. Padan muka!

D0rang beli kfc, ade biskut buatan tgn Nuha, terpapar name manje aku kat atas biskut2 tue...haha! Alasan Nuha, tak cukup, sebab tue..kena pikir name pendek. Takpe la, asalkan name aku cukup,,,,hee! =)
Kalau ikot Islam, tarikh baru bermula lepas Maghrib. Dalam persepsi Barat pulak, bermula pada jam 12 tgh malam. Sebab tue, Nuha,Bella,Afu,Nurli,Awin sambut befday aku lepas Maghrib....kiranya, d0rang first sambut befday aku la. Thanks k... I appreciate it s0 much ('',)



Mase aku nak kuar bilik tadi (mase Nuha panggil tue), dah nampak reaksi pelik dengan Fiqa (roomate aku). Die tanye, nak gi mane? Aku tak jawab...sekadar, kuar kejap jer.
Ditambah ngan tindakan sp0ntan, aku dan Nuha yg kelam kabut....sebab mengejut dapat berita camtu, hahah! Pandai ko berlakon, Nuha!

Dah balik bilik tue, aku senyum je la. Tak kate ape....biarlah rahsia. Keh3!
Pastue, aku study "Theory of Interest". Subjek yg paling aku pening, walhal senang jer...huhuu!!! Bes0k, ade quiz. Tue yg pulun gak tue. Sampai la pukul bape, aku tak tid0 ag. Takut wey, subjek tu dah mcm killer subject bg aku. Seingat aku, pukul 1 lebih....Fiqa yg tgh tid0, bangun. (aku sedar, sebab..die kunci jam die.....) Aku ingat, die nak bangun stay up. Tapi, setahu aku...die ni tak penah stay up. Tid0 awal jer.... Result gempak...amek ko!! Caya ar...dapat member / roomate cam ko. Bangga aku! =)

Aku tgh study kat atas lantai mase tu. So, aku sedar gak ar. Dorang, Fiqa ngan Pika (roomates / confusing names, hahah!) nampak mcm bisik2, cakap2 ape ntah. Aku tak amek tawu, aku ingat d0rang saje cakap sl0w sebab aku tgh study. Pika tanye, nak buat jugak ke tak ni? Fiqa kate, buat je la......
Pastue, tetiba d0rang nyanyi lagu hepy befday! Hahhaha....terkena lagi aku!



Pika kate, tak berani nak kaco sebab aku nampak tension study, hahah!
Dorang bagi kek. Aku tak pasti, dorang beli camne.Tak salah aku, ade tulis..."Genting Highland". Seingat aku, Fiqa pegi sane, dah lame. Takkan simpan kot...hahha! Aku tanye, confirm la, dorang tak nak gitau kan.... Thanks my roomates, ('',)

Malam tue plak, dalam pukul 10 lebih camtu...Lia plak yg sambut befday aku. Tapi, dengan cara..kumpul semua PKS Muda p'puan la Dah alang2 tu, d0rang sambut la befday Adila Azzahar, Sab sekali. Meriah....!

Serba sedikit citer dalam id0p aku...
Nak komen, komen la. Nak share pasal befday kowang p0n boleh jugak. Yg bukan followers p0n sebenarnya boleh komen jugak. Takde hal la..... =)

# Kek utk dimakan. Jgn tiru budaya barat....membazir. (this is only my opinion)

No comments: