"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Sunday, July 10, 2011

bersih dari dosa

Assalamualaikum...
semalam...9 Julai 2011, tarikh di mana gol0ngan manusia yang kon0nnya inginkan keadilan dalam pilihan raya berhimpun secara 'bersih' telah berjaya dilaksanakan. Ini kerana, mereka telah membersihkan sekitar Kuala Lumpur dengan jayanya. Tidak ramai hadirin yang bertandang ke majlis/ kenduri kawen, tak ramai insan veteran melepak kat kedai2 min0m kopi malah tidak ada yang berminat untuk membeli dan teros belah (nama sebenar bagi beli belah)...

Aku hanya insan kerdil. Tak nampak p0n aku, kalau nak compare dgn mereka2 yang namanya sentiasa terpampang di dada2 akhbar, keluar masuk pejabat, berjalan dgn megah di hadapan kamera.......
Mereka pandai ber'demon'strasi...tapi, aku hanya tahu menyebut dorem0n.
Mereka tahu kepentingan berhimpun, tapi aku hanya mampu menebas buluh serumpun.
Mereka ada t-shirt kuning (Bersih), tapi, aku ada t-shirt kuning Le Tour de Langkawi.....(aku bangga =) sebab masih bersih lepas dibasuh dgn sabun Breeze. Ops, kant0i ar aku guna sabun tue! Daia, T0p mesti jeles kan? Saingan perlu diteruskan nampaknya..... =) )
# uh? aku mmg suka melalut....heeeheee!!!

Insan biasa mcm aku, tertanya2...ape yg d0rang dapat mase demonstrasi tu?
Kalau bet0l nak kan keadilan...kumpul la sesama sendiri, bincang ramai2, si ketua tue gi ar buat aduan ke, cadangan ke kat kerajaan. Susah sgt?
Kalau dah kerajaan buat tak reti, kon0nnya tak nak dengar pendapat kowang... balik je ar negara asal, hehhe! Daripada dapat title penderhaka. Yang dah mmg asal sini tue, pikir2 la....ade agama, think positif. Kalau dah mmg pihak tertentu salah, ade cara utk tegur, dgn berhemah. Bukan dgn emosi...... (mcm kenal jer ayat ni, aku penah kena dulu....huhuhu) Pengajaran buat aku..... Time kasih cikgu =)

Buat aktiviti walkaton tak nak join....dapat baju gak kan?  Nak jugak jalan ramai2 camtu,,,bak kata aku sendiri,,,"Nyemak jalan jerrr"

Dah la...malas nak layan sikap kebudak-budakan golongan yang lebih berusia dan matang daripada aku.
Moga kita mengetahui apa yg benar dan terbaik dgn bantuan Allah SWT. Insya-Allah. =)

No comments: