"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Thursday, July 7, 2011

ke mana aku menghilang?

Alhamdulillah, aku menunjukkan lagi muka aku kat lappy aku nih. Entah rindu ke menyampah ke, aku p0n tak tawu. Sebab lappy aku diam jer…takde pulak, tanda2 happy. Hmmm!
Untuk temp0h beberapa hari atau mungkin hampir 2 minggu, aku tak bukak lapt0p. (Alaa, biar la si lappy aku nie rehat jap)
Ditambah dengan pening2 manja yang aku sendiri tak tawu, nape. Sejak tue la, aku kamceng ngan si kapak (minyak kapak). Tapi, satu hari tue, aku tak tahan dgn karenah si kapak yang suke sindir ‘pedih’ kat aku…aku p0n gi ar mengadu kat pan2. (nama sebenar, panad0l)
‘Penyakit’ utama aku datang balik ar. Susah nak tid0 malam. Siang senang jer..haha!
Entah mcm mane ntah, satu malam tue, aku try gak paksa mate2 c0mel aku utk kuyu dan pejam. Haha, aku berjaya!!! Tapi, kejayaan  yang separa cemerlang tue hanya bertahan utk temp0h sejam, huhu! Dalam pukul 2 pagi, aku dapat message daripada s0mebody pasal isu nak cancel something.
Dengan rasa malas giler nak layan sbb membantutkan ‘perkembangan’ lena aku, aku tak nak tanye lebih2. Tambah pulak, aku dah agak dah dia akan cancel. So, mase dapat msg die tue, aku takde ar terkejut p0n. Aku dapat rase, dari dulu ag, die mmg tak berminat ngan mende tu...buat ape nak paksa. (kalau minat p0n, maybe s0mething lain yang buat dia tak nak involve. Masa tak menngizinkan)
Uh, nie dah lari dari t0pik daa!
Dalam tempoh aku menyembunyikan diri tue, aku sempat la muhasabah diri. Aku makin percaya, tiap dugaan ada hikmahnya. Dan, apabila seseorang itu diuji, ianya tanda Allah mengasihinya.
Alhamdulillah =)


No comments: