"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Thursday, July 14, 2011

siapa nama anda???

Assalamualaikum,
Ermmm,,ape aku nak buat hari ni? Susah bet0l la.... Niat aty nak keja, tapi atas dasar memilih, tak gi cari p0n keja. Tak minat ar. Setakat nak terpacak dlm kedai, tunggu cust0mer...ah, bosan!
Usya2 kat Jawi Golf, aisey...nak yg full time ar plak. Selalu, ade jer yg nak keja sementara...huhu! Econsave depan mata, tak merangsang aku utk gi keja sana c0z....ade org tak berape bagi aku keja situ + aku p0n tak nak. Ramai pulak kengkawan sekolah aku kat situ, hahah!

Disebabkan bosan yang teramat sgt, aku p0n cari la idea nak mengar0t ape utk sesi kali ni.
Takde ape yg nak di-annoyed-kan. Cuma, aku tersedar, SKYPE aku tak penah on selama ni!!! Nie mesti sebab laptop masalah hari tu,,,,ter-sign out sendiri ar nih. Aku try bukak balik, tak dapat c0z aku dah lupe, ape name skype aku. Password ingat ar....(password spesel, mesti ar ingat kan? Hek3!)

Takpe, aku dah create account baru.....azimahjamial. Tak p0n, cari jer dgn e-mail aku (nurazym@gmail.com)
Senang, blog ke, fesbuk ke, skype ke...sumer aku gune name aku. Hahah...namekan satu doa.

Aku terdengar dalam ceramah....jika ada sesiapa yg bernama "Sharrul Bariyyah", minta tukarkan ke "Khairul Bariyyah".... Sharrul bermaksud = seburuk-buruk (seburuk2 makhluk). Khairul pula bermaksud = sebaik-baik (sebaik2 makhluk).

Kalau tak percaya, cube tgk surah Al-Baiyyinah berserta maksudnya.


"Sesungguhnya org2 kafir yakni ahli Kitab dan org2 musyrik (akan masuk) ke neraka Jahannam ; mereka kekal di dalamnya. Mereka itu adalah seburuk-buruk makhluk"




 "Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh, mereka itu adalah sebaik-baik makhluk "


Tapi, aku tak pasti dengan nama "Shahrul".....
Wallahua'alam...

No comments: