"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Thursday, July 7, 2011

ermmm, kena saman ngan polis

Petang ni, mood aku…men game! Walaup0n penat menebas semak kat kebun pagi tadi tak hilang ag… aku gagahkan jua untuk layan mood game nih…hahah!
Ade ar satu game keta ni. Mula, aku ingat lawan lumba keta. Rupanya tak. Aku kena bawak keta dalam satu bandar ni. Nak dapatkan duit….b0leh pilih. Nak lumba (bagi dapat first t0p 3) or just bawak saper2 yang tahan aku kat tepi jalan tu gi tempat destinasi yang dia nak gi. Nanti dah sampai tempat yang dia nak gi tu, dia bayar ar duit….mcm teksi.
Duit tue nanti, aku b0leh guna untuk repair keta, bayar saman ngan p0lis dan upgrade keta.
Mula2 main, mmg kekok sbb tak b0leh nak handle keta tue lekl0k ag. Asyik melelong memanjang….
Abes, orang2 sekeliling aku langgar….mati, huhuhu! Sambil2 main tu, d0p bising sens0rang sebab p0lis langgar aku, takpe lak. Aku langgar sikit, kena kejar sampai ujung bandar! Yang keta lain p0n, mcm tawu2 jer aku ni baru ag. Suke2 jer langgar aku…
Dah aku main kat ruang tamu, kak aku p0n dok tergelak2 sebab tak abes2 aku lari dari p0lis, elak langgar org (tapi, mati gak…huhuhu!)
Sape suh ko jalan depan keta aku? Dah nampak aku nak lalu situ, b0leh pulak selamber takde perasaan gi lari depan keta aku. Tak sempat brek……ajal ko datang.
Dengan perasaan yang teramat tak puas hati, aku p0n bagi ar kak aku main game tu.

HAHAHHAHAHHAHAH!!!!!!!!

Lagi dasyat wooo! Entah2 dapat title ‘pembunuh dikehendaki’. Sikit2 langgar org, sikit2 langgar….mmg ramai giler ah terbiar kaku kat jalan2 raya tue. Pakat mati abes….
Sampai satu tahap, takde orang langsung jalan2 kat bandar tue. Polis keluarkan arahan…jgn kuar umah kot. Aku kata kat kak aku…..gamaknya, suma org dah abes mati, kena langgar.
Tue laaa….gelak gi kat aku….hehehe!!!

No comments: