"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Friday, July 15, 2011

anak kucing @ Sarah???

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...
Pagi nie aku nak melalut pasal anak kucing yg sesat kat umah aku nie. Tetiba mak aku bagi name dia Sarah malam tadi. Sebab, perangai kucing ni sebijik mcm Sarah, cucu Ayah sedara aku. HAhaha...cian kat Sarah, namanya dijadikan peringatan....

Mcm mane perangai Sarah? (cucu)
# Die nie peramah (mulut ringan jer)....walaup0n ape yg die cakap tue, kami tak faham, heee!


Same ar jugak, si kucing ni....mengiau tak abes2. Mende die nak entah. Nak kate lapar, penat dah aku kuar masuk umah, bagi makanan kat die. Susu dah bape kali buat dah.... Anak kucing makan banyak ke???

# Sarah tak malu2. Dia boleh duduk dengan sape je yg pegi umah die. Buktinya, die b0leh duduk dgn kami, walhal sebelum nie kami tak penah jumpe p0n die. Duduk kat riba la, mintak air kat kita la...lari2 cari kita ar... (mcm dah kenal lame)
Yang si kitten nie plak, camtu la jugak. Pantang nampak port baik punya....mesti gi lepak situ. Duduk menyandar sebelah kak aku, dop main2 kaki abah aku....dok atas riba..... Menyerendeh ja keja (utara, aku tak pasti kot negeri lain gune perkataan tue jugak)

#Satu ag, sebab Sarah nie comey... Dah name p0n anak kucing, mesti ar comey. Tak penah la aku jumpe anak2 rimau kecik nie muke bengis jer......


Skang nie, dah pandai dan berani masuk umah dah. Kami mmg tak bagi masuk, sebab kami tak bela. KAlau bela, tak heran la ko nak masuk tido sekali p0n.


Tapi, dah masuk tue... Penat giler nak halau kuar. 
Kalau masuk, duduk senyap2 jer tak pe gak. 
Nie, mengiau tak abes2. Bingit satu umah jadinya.
Pantang kalau kami makan, panjat abes kerusi. Mcm tak kenyang jer..pada hal, bile bagi makan, ciput je die amek...hahah!
Nie la mulut ramah, nak nyembang jer keja die... =)

Dah besar bes0k, kena tukar bekas besar gak ar.... Setakat makan ciput2, takde ar aku nak bagi bekas spesel.
(tambah lak, tak bela....)


On the way nak menyerendeh kat aku...
Aaaaa,,,lariiiii! 
hahaha...!


Pantang aku duduk bersila....



Di bawah pancaran matahari....fuuuhh, mcm mach0 lak. Tapi, die betina ar....
Tomboy kot.

Kalau aku tak layan, die akan pusing mcm tawaf kat sekeliling aku.





Sempat pulak die tido....aiiii!!




2 comments:

lifedreamhope12 said...

comelnye~

Anonymous said...

kecik2 comel la...dah besar es0k, tak tawu la....hehe