"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Thursday, June 23, 2011

fanatik merah?

Assalamualaikum...
Aku membesar dgn semangat merah dalam diri. Dididik dgn pen0h membara aura kesukanan di dalam Rumah Sukan Merah @ Mat Salleh kat sekolah aku. Belajar utk berdikari kat hostel (berdikari ke?) dengan berbekalkan baju batik dan cadar warna maroon. Satu hari tue, aku tekad, beli jam tgn kaler merah, baju merah, dan beg untuk digalas kat bahu (bukan diheret2) merah gak. Ermmm, mende nak boh duit2 syiling, sep0sen 2, duit ketas biru 2,3 keping p0n merah gak....

kowang pakai beg ni ke???

Dulu, kat sekolah...ade member kamceng aku cakap.. Hang nie ego ar! Dengan dia p0n nak berkira, pi ar pujuk! Hang patot beli mot0 ego yang kaler merah tu tau ak???

Dalam hati aku kata, okey gak tu...(terlupa alasan sebenar dia suh aku beli moto ego tu, hahha)

Sekadar tinggal gambar je kot. Dah tak minat dah dgn scooter.... =(


Skang nie, aku berminat ngan nie plak.....


tapi, takde ar sampai nak beli. Study p0n tak abes ag. Kalau betol, aku boleh jadi aktuari yg berjaya, bukan takat keta merah, umah merah, bot merah...sumer aku b0leh beli....(berlagak bet0l)

Jgn jadi org yg lupe diri k... Semua tue sumer datang dari Allah. Kalau Dia nak, Dia boleh tarik kejap jer kemewahan kite tu.... Sekian, tazkirah utk petang ni.

No comments: