"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Wednesday, June 8, 2011

j0m maen air!!!

Alhamdulillah, pagi nie aku rajin sikit. Sikit je la...
Lepas Subuh, aku baring jap. Pastue gi usya dap0r. Mak tgh get ready ngan tep0ng, pisang.....bakal diikat tali pertunangan dgn minyak panas dalam sebuah majlis kuali  yg ringkas. Sesudah selesai ikatan pertunangan tersebut, nasi sejuk ngan tel0r dan beberapa ulas bawang c0mel juga akan bersemadi dalam majlis keraian yg sama. Minyak berniat utk memadukan si pisang dan nasik sejuk...huh! Curang ben0r minyak nih!

Selepas penat tersengih2 malu...mereka p0n siap dihidangkan atas meja demi santapan pagi per0t2 dalam umah aku. Lepas paw sebijik pisang g0reng (aku p0n tak pasti apa penj0doh bilangan yg sesuai ), aku kuar gi belek p0kok2. Siram2, simbah2 sikit air...bagi sejuk tanah2 tu sampai menggeletar. Tak puas hati lagi, aku gi terkejutkan keta abah. Main air sejuk.....menggigil keta tue! Hahahah.... Tue la pasal, bangun lewat lagi...kan kena simbah ngan air sejuk, kata aku kpd si keta.

Lepas basoh keta, aku gi cuci lantai plak (keja lanatai2 nie, mak yg suh...hehe). Abes segalam mak nenek yg ada kat lantai tu aku jirus. Bil air naik gamaknya utk bulan ni, keh3!

Nie la keta abah aku,,,,selepas dibas0h.

Ngan lantai2 sekali aku cuci....heheh! D0p basah ag tue...

Dari depan sampai la ke belakang umah...basah!
Tue, aku tak tunjuk gambar umah sebelah ag tu. Abes basah gak...keh3! Nasib la longkang ngan rumput. Kalau simen mcm umah aku, mau kena marah paa! hahaha...

Meja nie p0n basah gak tapi dah kering....

No comments: