"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Saturday, June 18, 2011

bersukan dan dapat ganjaran....suke, sukeeee =)

Assalamualaikum...
Hari ni aku teringat balik saat aku kat sekolah dulu. Yang paling best, time aku form 5. Byk kenangan manis, pahit, suka, duka, bengang, tension, geli hati....hahahha!

Antaranya ialah pingat dan piala yang aku dapat sepanjang aku 'berkhidmat' sbg pelajar SMK Seri Nibong, Nibong Tebal, Seberang Perai Selatan, P.Pinang.

Acara2 sukan yang selalu aku sertai ialah....lompat jauh, lompat tinggi (ramai tak percaya sbb ketinggian aku yang tidak seberapa nih, hahah), sprinter (lari pecut) ngan bat0n (lari berganti2)
Olahraga yang paling aku suka ialah lompat jauh. Entah, best! Hahahha...
Yang tak best, lompat tinggi.... Bukan tinggi mana p0n aku buat. Gi lawan utk negeri, mcm standard ape je aku ni...hahahha!!!

4 x 200m

100m

lompat jauh

l0mpat tinggi

nie sumer yang aku dapat...


satu2nya pingat yg aku dapat kat matrik, main futsal. Bengang aku, ada sekali tu, masa main bola baling...paling teruk p0n kami boleh dapat n0 3. Tapi, sbb ada konsep 'by'...kami dikira dapat no 4. Geram t0l, huhu!

nie, aku dapat masa 2008. Masa tu, aku form 5...dah seni0r..kena la b0lot byk2. xde can langsung kat adeq2, muahaha!!!

Nie pingat gi lawan peringkat zon MSSPP kat stadium batu kawan.
Dapat gi peringkat negeri, tapi hampeh! Hahahha.....mcm tak pernah practise je rasa. Takde rezeki, buat camne...

Yang ni, masa awal2 pembabitan aku dalam sukan kat sekolah menengah....tahun 2005. Kecik, comey ag...so, bagi peluang kat akak2 utk berebut dlm setiap acara...heee! Teringat pulak kat Angah...tapi, skang dia dah lain...ermmm!

nie lak tahun 2007...




sekadar jag0h kampung??? hrmmm.... =(


nie, main bola tampar utk ASAT (anugerah seri asrama terbilang).
Tak penah2 pegang b0la tampar, tetiba main....dapat la jugak no 2, keh3! Tue p0n menang sbb serve jer. Bab digging, mmg ter0k...hahah!

D0rang tak bagi kami bertanding....sbb tu suh kami buat pertunjukan jer...huhuhu!

Yang ni plak, main bola baling. Aku ingat ag masa tu, kami mmg dah tahap teruk dah. Ketinggalan byk. Pasukan lawan lak mmg ramai yg tawu main. Tapi, atas nasihat player tetap bola baling yg main dlm group aku tu....kami b0leh menang n0 2!!! =)
Dia kata, relax (walaup0n muka dia, nampak cuak).... senang jer kan...hahah!

kat sekolah je la... gi peringkat daerah, habes gak. Walaup0n kalah, tapi ada pengalaman...ok la tu..hihihi!

Hahahhaha...yang ni yg aku sayang sekali. Cantik p0n cantik.... =)

sebelah kiri tue, peserta terbaik utk kelas 1 (form 4, form5)
yang belah kanan tue pulak..olahragawati! 
Korang tak pecaya kan? Hahhaha....
Don't judge me, by my face.....hahahah!

yang ni p0n, paling aku sayang gak.
Nak dijadikan citer, ada 2 piala ni. Satu utk sekolah punya, satu lagi yg ni la....
Entah mcm mana, member aku terbagi patah yg bulat kat atas tu ntah.... Kelam kabut aku gi tgk. Rupanya piala sek0lah yang patah. Kalau piala aku, mmg kena ter0k kot member aku tu....Sab0r je la... =)
Tapi, dah hod0h....dulu, aku gi pejabat sek0lah...nampak la piala tu kat atas meja...bergam2, buruk...=(
Tapi, still bermakna buat kami...UTS!


Nie sumer, piala yg aku dapat hasil dari aktiviti kawad...

Nie plak, sumer piala, plak yang aku dapat masa aku form 5....



Kali nie, aku nak citer pasal life aku kat h0stel lak... Cukup la bab2 sukan kan?
Ada satu citer, kalau aku kabor kat sini...mesti geng SyAZMiZAHusNa bengang ngan aku, hahahah!!!
Ditakdirkan kami satu bilik,,,ditambah dgn kuasa warden yang membahagikan bilik2 utk kami...mmg dia dah tawu sape geng ngan sape. So, dia amek langkah senang...bagi kami duduk dalam bilik yang sama dgn geng2 kami. Bagos gak camtu. Takde la nak gadoh2 sgt. Bahkan, kami boleh jadi rapat sesama geng lain. Mmg kami berkumpulan, tapi still boleh jadi satu komuniti yang erat ukhwahnya....

Nak dipendekkan citer...kami ni sumer AJK Tertinggi dan biro2 Aspuri. Entah mcm mana, satu malam tue...kami malas nak turun prep! Hahahha... Dah ar tgh best, sedap melahap nasik lemak. ada gak yg tgh makan burger... Bilik sebelah p0n ada yang join kami. Masyuk jer kami sembang2, gelak...tetiba dengar satu suara yg menggemparkan jantung kami! Aku la yang paling tersentap....kalau kant0i, mmg kena kat aku dulu... Kelam kabut, sumer lari masuk t0ilet! Berterabur, berselerak, berlanggar2 kami lari. Nasik lemak ngan burger selamat...takde terabur, takde jatuh2, takde sepah2........SEBAB, kami lari bawak mende2 tu sekali!!! Bayangkan, punye la takot kat PK HEM, lari masuk t0ilet p0n boleh lupa tgh pegang makanan,,,,huhuhu! (Tue la, sape suh buat salah)

Yang tak boleh belah...lepas je dengar suara cikgu tu, ada gak yang dgn lahapnya sumbat ter0s burger dalam mulut! H0doh beben0r kalau dibayangkan kembali wajah2 kami......

Baru tersedar, tak semayang lagi! Dah...cepat2 gi solat....kat belakang loker pulak.At least, kalau cikgu bukak pintu....tak nampak la kami...keh3! (Cikgu, mintak maaf yer) Heheh....

Tapi, selepas aku selidik punya selidik....rupanya suara itu milik junior kami. Entah apa tujuan dia memekik entah masa tu.... Mmg pengalaman yang aku tak b0leh lupa dgn kengkawan... =)

Kisah sedih, duka...aku tak nak citer. Ape2 hal, kita sembang lain yer... Saye nak mengenyangkan per0t yang dah lapar walaup0n semalam, aku ada dinner kat Penang. Hohoooh0!! Dapat cabutan bertuah woooo,,,,beg laptop! Huhuhu... Kak aku dapat gak, tapi buffet dinner kat hotel utk 2 org. Ermmm, tak pegi la kot. Mkn free, tapi duit nak gi sane jer dah menipiskan ketebalan duit yg ada.....

No comments: