"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Thursday, June 16, 2011

pabila pacat bergurau senda

Assalamualaikum.
Ades, gatal! Mende ape lak kat kaki aku ni…? Disebabkan aku sengaja tak pakai spek mase tue…aku p0n tunduk la dgn relaxnya (walaup0n dlm hati, dah agak dah si  pacat ingin bermanja2 dgn aku). Ouh, bet0l la ada pacat, haha! Bagai dah tak mampu utk dipisahkan lagi dah kami nie. Tapi, apakan daya…pacat kiut tue takde rezeki dgn aku. Dia gagal sempurnakan sedutan darah kat kaki aku. Baru d0k cari port terbaik, last2 aku sempat buang…hoh0!

Nie kali kedua aku gi kebun utk ‘tugasan’ clearkan semak2 yg ada. Mmg dah tak rupa kebun dah p0n…huhuhu! Dulu ada serai, tapi nak tukar…tanam sawit lak. Selepas sekian lama, kebun serai tergadai mcm tue jer…sejak 2 menjak nie, family aku gi ziarah la sisa2 pok0k serai yg ada.

Masa first aku gi kebun tu baru2 ni…aku jumpa pacat gak. Tapi, takde la pulak dia teringin nak mengadu d0mba kat aku…(maybe ada yg lain kot jadi tempat menumpang kasih)… masa aku nampak tue, aku baru nak mula menebas. Tetiba nampak la kelibat sek0r pacat tengah terjuntai2 kat daun ape ntah… Ape mende yang dia buat, aku tak pasti. Happy la tu, baru lepas ayat awek kowt.


nie ar kwsn kebun serai...masa tgh 'maju' dgn pokok2 serai. Skang, dah takde....

aku p0n tak pasti, ni kat mane....heheh!


laluan tanah merah dan agak penat...kalau naik. Turun ok gi la...huhuh! Tapi, jen0h cover step kalau turun..kang jat0h camtu jer...hahah!



tgk! skang dah pen0h semak2...

selepas pr0ses 'clearance'...hahaha! Byk lagi yg nak ditebas sblm ditanam ngan sawit lak....


No comments: