"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Sunday, June 12, 2011

Peringatan buat kita...seorang hamba Allah

Assalamualaikum...
Someb0dy send this to me...enj0y and ingat2 selalu yer.... =)


TUHANku...
 tenggelamkan aku dalam lautan cinta-MU
 hingga tak ada sesuatu pun menggangguku
 dalam jumpa-MU
 TUHANku...
 bintang-bintang berkerdipan
 manusia terlena dalam buai tidur
 pintu-pintu istana pun telah rapat tertutup
 TUHANku...
 demikian malam pun berlalu
 dan inilah siang datang menjelang
 aku menjadi resah gelisah
 adakah persembahan malamku KAU terima
 hingga aku berhak meneguk bahagia
 ataukah itu KAU tolak, hingga aku dihimpit duka
 Demi-MU...
 inilah yang akan selalu kulakukan
 selama KAU beri aku kehidupan
 demi kemanusiaan-MU
 andai KAU usir aku dari pintu-MU
 aku takkan pergi berlalu
 kerana cintaku pada-MU sepenuh kalbu...


         munajat rabiatul adawiyah kepada RABB nya...

No comments: