"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Sunday, June 5, 2011

uh, suspen!!!

Assalamualaikum.
Saat 2 minggu berada bersama2 dgn kengkawan sispa mmg best walaup0n memenatkan dan kadang2 jadi tensi0n sbb benda kecik. Tapi, tensi0n tu selalunya kejap jer...sbb aktiviti dan karenah kwn2 serta pegawai berjaya mencuit hati kembali, hahah!

Kini, tibalah masanya utk aku pulang ke rumah selepas selesai kemas khemah kat pejabat, layan citer kat bilik tv....


aktiviti berebut makanan lepas kemas khemah

yg kebuluq tu Eja....heheheh!


Dalam perjalanan pulang tu, byk kali gak bas nie st0p. amek passengers kat mane ntah...Aku p0n tak berape nak amek tawu sgt sbb d0p layan perasan. Maklum la, still terkenang ag peristiwa kat tmn negara...hahah!
Tetiba, aku realize s0mething.....! Terkejut kejap aku....kejap je la. Tak lame, dlm 5-8 saat camtu. Aku ternampak lamende alah ni kat tingkap aku......
Korang nampak tak? tak nampak? ermm....cube tgk bet0l2....
tak nampak gak....takpe, tgk gambar bawah....

hahahah! cicak nie buat mcm cicakman lak, terpacak kat tingkap. Yang buat aku terkejut, bkn sbb aku nampak cicak ni. Tapi, bile aku nampak kepala die, aku ingat cicak nie duduk dlm bas...maknanya sebelah seat aku. Tergamam jap aku....huhuhu1 Then, aku sedar, cicak tue ade kat luar. Pelik gak ar kalau menatang nie wujud dlm bas.....

Dah alang2, cicak tue spend s0me time dgn aku... aku p0n amek la peluang berkenalan dgn die. Tapi, satu aku tak tanye...name penoh die.
Arggh, abaikan jer la. asalkan die tak kisah aku panggil die cicak.
Bile aku amati bet0l2...cicak nie ade 4 jari. Kalau dlm gambar, nampak mcm 3...sebenarnya ade 4, ters0rok sikit, malu kot. Pastu lak, badan die bercorak2 mcm batik. So, aku berpendapat, cicak ni spesis hutan kot. Bukan yg kdg2 kite serempak dalam rumah tu. Corak berbatik2...mcm die pakai baju batik. Kaler tetap coklat...(uh, lapar cadbury ar plak...huhu)

Bile bas dah bergerak, cicak nir tetap maintain kat tingkap... Cume ek0rnya jer...berkibar megah mcm bendera. Perlahan2 die berjalan ke atas...ape yg die cari ntah. Tak lame pastu, die patah balik....buat u-turn gamaknya. Tak p0n, ade road block kat depan oleh semut2....

Tu je la yg aku dapat kaji. Tak lame pastue, aku p0n terlelap selepas asyik tgk dan tersenyum ke arah tingkap, khuatir gak aku, kot2 minah sebelah aku ni nampak reaksi aku. Kang die kate aku hantu kak limah plak.....hoh0!

Kat tmn negara, aku sempat belajar pasal pacat, kat dlm bas pasal cicak plak. Aku mmg penyayang terhadap binatang. Kat umah ade hamster. Dulu, kecik2 kalau gi zoo, suke qabat (panjat dlm istilah utaqha. Tapi, yg aku maksudkan di sini ialah...naik) kuda.... 

Okey la...sampai sini jer kisah merapu tapi berinf0 daripada aku. Bubye!

No comments: