"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Wednesday, February 6, 2013

Insiden pagi ini

Assalamu'alaikum,
Okeh...pagi ni wa berperang dengan si kucing, boboi. Pepagi lagi dah terkam wa. Wa ingat dia mau gesel2 manja ja sama wa....aleh2, dia gigit. Ceit!

Aku lupakan je insiden pagi tadi dan meneruskan kehidupan seperti hari2 yang lain.

Tengah khusyuk ngunyah biskut tiger (Kak kata, mcm mana la mak boleh berminat nak beli tiger tu. Manis....) Aaaah, aku tak peduli, asalkan aku b0leh nyungah, hoh0! Sambil2 cicah kopimix (coffeemix)...tersedak seketika bila dengar orang bagi salam.

Gelabah2 jap....
Pastue, gi ar jenguk pagar umah aku orang tue. Ouh, jiran sebelah rupanya. Then, panggil abah.....

 .................................
A few moments later

Mak kelam kabut gi keluar. (Situasi pada masa itu, aku masih sedang mengunyah....dan terlopong seketika, bila mak lalu buat derk je depan aku... gi umah jiran. Aku tawu p0n, sebab aku dengar abah mintak tolong mak pegi tengokkan jiran jap. Maybe tue la yang pakcik tadi sampaikan) Gi umah jiran mana entah. Mak balik, kelam kabut lagi. Sambil kata, nak tolong hantarkan anak jiran pegi klinik. Aku sekadar mengangguk...sambil mengunyah lagi.

Mak tak balik lagi sekarang nie... Aku doakan anak jiran dan perjalanan mereka selamat. Aku p0n tak boleh nak agak apa sakit dia. Kalau demam, macam kelam kabut sangat je. Nanti la aku temu bual tanya mak.
#Aku dah tanya mak, bukan anak jiran la.. Maybe mak jiran kot. Dah tua dah.. Salah dengar, huhu!

Tapi, yang pasti........
Wa tengah panas dengan boboi lagi. Apa kena entah...
Tengah2 mak kelam kabut tue, dia ajak mak main...mak buat derk, macam buat kat aku tadi. So, wa p0n simpati la kat boboi. Wa ajak main dengan wa. Dia main... Lepas tue, gigit lagi. HUH! Oooo, main kasar dengan aku! Aku letak dia kat pintu gril. Haah! Turun la! Ko bajet ko kucing, ko tawu main benda2 macam ni? Turun...aku nak teng0k!
p/s: Tulisan yang pen0h emosi nampaknya.

Boboi p0n turun, terkial2 cari tempat letak kaki. Ceh, bajet hot. Nama je kucing, lompat je la turun. Nak turun macam gayat tue napa??? Aku jahat. So, aku angkat dan letak boboi lagi kat gril tue....

Hehehehehehee...tapi takda la kejam sangat. Lepas tu, aku ambik ar balik.
Tapi dia balas dendam, dia teros gigit lagi. Keh3!

Boboi..boboi.....
Ko nie anak kucing kemanjaan mak, pengganti debab. Kesian la jugak, dari kecik membesar tanpa kasih sayang seekor ibu.

Even kucing jalanan, tapi tetap disayangi.


3 comments:

Unknown said...

ahaha.. kucing tu nak attention tu yg gigit2.. sedih pulak bila bca ayt atas gambar tu..huhu..

Anonymous said...

ye ek? Melampau sgt je gigit tue. Kucing dulu p0n gigit jgk, tp xde ar sakit mcm nie. Ni, mcm gigit nak makan je......
Sedih, tapi ianya fakta bg pencinta kucing kan? hehe

Unknown said...

haha.. dia kan dah tak ada mak.. so tuan kucing la tmpat dia nak kasih sayang.. ahaha..