"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Tuesday, February 5, 2013

Sungai Sedim, Kedah

Assalamua'alaikum,
Mood blogging gila2 aku dah datang kembali! Hari tue mak ajak pegi Sungai Sedim. Hari tu jugak, ada family day kat taman aku tuh. (Tapi, aku tak penah berminat nak pegi family day tu) Bagi aku ar kan, kalau kat taman nie, memang jenis rapat, selalu sembang2, tolong menolong...ok ar. Nie, nak jumpa p0n berapa kerat sangat la. Nak join aktiviti ...... apatah lagi. Dulu, aku penag ikot mak pegi kat 'aktiviti' tue. Mula2 tue seronok ar, dapat join. Tapi, aleh2 ada sorang hamba Allah ni tanya aku.....tak keja ke? Anak ehem2 keja, bla bla bla..... (Dalam hati, tue anak dia...nie aku, anak orang lain. Sebok je ....)

Teros terbantut aku nak join dah. Tapi, sekali tue...aku pegi jugak. Sebab, aku tak nak, angkara mulut celupar tak berinsurans dia tu, aku lemah semangat nak join benda baik.

Okeh, berbalik kepada topik asal. Kat sedim tue memang la best. Tak ramai orang sangat... Tapi yang tak bestnya, untuk manusia, insan macam aku dan kak aku, haha! Sejuk ar air dia!!!
Aku masuk, celup2 kejap je. Tak sampai 2 minit, aku kecundang...hish!

Menggigil2 kami adeq beradik. Jeles tengok abang sulung relax je berendam...HUH! JELES!
Mak kata, ter0k angpa ni. Takdak lemak langsung...

Laaa, nak buat macam mana....hehe!
Abang aku yang agak2 ok tue p0n menggigil, inikan pulak aku....huhu!

p/s: Lepas nie, aku akan hargai nikmat kepanasan, hoho!
Gambar takde. Ada dalam fon kak dgn kamera abang. Aku tak bawak fon masa tue. Privacy, keh3!

Besok tue, ada hamper kecik....(dari family day) Mak cakap, hadiah lebih, sebab tak ramai orang. Hmm...
Family day, kalau family mcm aku...takda bebudak kecik, memang tak pegi rasanya. Lain la, under office ke, under class ke....ramai yang umor sebaya, ada la jugak keinginan nak pegi tue.
Aku kata kat mak, untung gak...tak pi p0n dapat hadiah, hoho! (Teruknya hati ini)

Culik dari google

Kat sedim banyak batu. So, nak buat terjun2 kena cari port yang sesuai.

Hari tue, kami mandi...dekat2 jambatan nie la.

Err, ni bukan gambar family aku.



5 comments:

Unknown said...

mcm menarik je ni

Anonymous said...

Menarik2....gi ar sana nnt. Bwk family...

Unknown said...

bestnya kat taman ada family day..huhu..

Anonymous said...

Hehe, best ea? Nanti kalau ade lagi, sy jemput awak lah k...hehe! memeriahkan suasana.

Unknown said...

bestla.. untung..ramai2.. erk..jauh..ahaha..malas nakk keluar rumah..lol :P