"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Tuesday, February 5, 2013

Smile and your world will change

Assalamu'alaikum,
Have found a way to release my pressure. Haha!
Finally, I can live happily again. Err, maksud aku...sekurang2nya, aku tak buang masa, fikirkan something yang juz buat aku tension. (*_*)

Ada  sahabat penah kata kat aku... (Ayat telah di0lah supaya tidak mengganggu sebarang privacy mana2 pihak)
"Orang yang terdekat dengan kita sekalip0n, belom tentu faham apa yang kita rasa, selagi dia tak berada di dalam situasi kita."

"Orang tue tak boleh nak kata aku lemah, sebab dia belum mengenali aku sepenuhnya. Jika dia berada di kedudukan aku, belum tentu dia akan sampai ke tahap aku berada sekarang nie......"

Dan, kata2 dia sentiasa terngiang2 dalam diri aku. Sebab tue, masa 'jumpa' hari tue...aku banyak 'tunjuk' something kat dia. And that 'something' make us smile. (*_*)
Thanks sahabat.

Biarlah orang tak nampak perasaan sebenar kita, yang penting Allah tahu akan isi hati kita.
Kerana, hanya DIA yang akan membantu kita menyelesaikan konflik hati.
Yang mana lebih menenangkan?
Mengadu kepada Allah atau bercerita kepada umum?
Bagi aku, ada certain benda, kita perlu share dengan kawan-kawan, ada jugak tak perlu. Lebih utama diadukan kepada-Nya. 
Tak semua orang perlu tawu masalah kita. Kadang2 terlalu ramai yang tawu, hanya menimbulkan lagi masalah. Berkongsilah dengan seseorang yang mampu memahami dan menasihati kita. Bukan membawa kita ke arah yang lebih membinasakan.

Kadang2 yang banyak ilmu itu belum tentu dapat jadi pendengar dan penasihat yang baik,
Kadang2 yang selalu ketawa, nampak main2 itulah yang sebenarnya boleh menasihati kita.
Setiap orang ada kebaikan dan kelebihan.
Semua orang berguna di sisi kita.
Tapi, 
diri kita yang menentukan...siapa yang harus kita contohi.
Wallahu'alam.

Sekadar gambar hiasan. Takde gambar boboi yang tengah senyum. 


11 comments:

Anonymous said...

Senyumm tapi dalam hati ttp ad kesedihann,.mcm mne?:/

Anonymous said...

Maksudnya? X faham...

Anonymous said...

Mksd nye sme mcm gambar apple kat atas uh..
Mampu senyumm.tp kesedihan tu ttp ada cuma terlindung
dgn senyuman yg selalu kita tunjuk smpai kadang2 org sekeliling tak tahu kita sebenarnya bersedihh.. itu yg terbaik ke?i mean sentiasa senyumm..

Anonymous said...

Xde la terbaik....Kdg2 blh gile jgk, tgk org yg senyum memanjang. Nyampah p0n ade jgk...

Tp it's better rather than tunjuk kat 1 dunia kita tgh bersedih. Mmg perit nak bt2 senyum, tp selalunya, ia mampu kurangkan rasa sedih tue.

Sbb tue, senyuman ni sebenarnya penawar paling mudah. Dlm Islam p0n, senyum adalah sedekah.

So, senyum (*_*)

Anonymous said...

Sentiase senyum pon bleh buat org menyampah eh?yg mcm org giler tu bleh diterima akal,huhj..
tp kdg2, nak senyum dlm kesedihan uh susah kan?muka je nampak gembira..tp hati?:)) apa pon try je lah yg terbaik,..kan BM?

Anonymous said...

Senyum yg ngengade mmg menyampah...senyum ni ade byk. Senyum ikhlas, senyum sinis, senyum mintak penampar...hoho!

Anonymous said...

Senyum yg mntak penampo tu rase menyampah..semyum ngade2 boleh di trima pakai lagi,comel.ahaha..

like dis entry(Y) and pasal kiamat tu pon best..:))

Anonymous said...

Senyum yg mntak penampo tu rase menyampah..semyum ngade2 boleh di trima pakai lagi,comel.ahaha..

like dis entry(Y) and pasal kiamat tu pon best..:))

Anonymous said...

Kalau awak ni, org yg sama komen dlm blog sy dari dulu lagi....sy nak tanya 1 benda.
Awak memang x tawu eja SENYUM ek? Dari awal sampai ke sudah, bape kali sangat la yang betul....hehehehhe

Anonymous said...

HAHAHA.itu nme die seni lah BM,.bukan tak geti,.seni ni ad byk,seni salah eja tu antara nya lah,:p
typo lah BM,.jnji BM paham sy nak tulis senyum,tak kisah lah,huahuahua..alaaa BM,baru sekali,hee..

SENYUM SENYUM SENYUM SENYUM SENYUM SENYUM SENYUM SENYUM SENYUM SENYUM SMILE SENYUM SENYUM SENYUM SENYUM... praktisss!>_< peace!

Anonymous said...

hahaha...