"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Saturday, December 24, 2011

Debab dalam kenangan

Assalamualaikum,
Tepat jam 1735, terbukti...yg aku still teringat kat debab, huhu!
Tak lame mane p0n aku bela dia...dalam 6 bulan jer. Tolak time aku takde kat umah....4, 5 bulan je kot.
Ramai kwn aku kate, kucing dorang dah mati...sedih.
Selalunya, kalau kucing bela mmmg cepat mati. Aku p0n tak pasti kenape, tapi aku agak sebab dorang tak tawu nak survive sgt. Selalu ade org jage...tetibe kuar umah....tak reti lintas jalan, main redah jer....kene langgar. Selalunya mcm tue la....

Same ar jugak, jadi kat debab. Dari die kecik sampai la dah besar debab (gem0k), tak penah die kuar dari kawasan umah. Paling koman p0n, die ikut mak aku gi buang sampah. (Mak aku yg cakap....)
Mase raye hari tu, die takde kat umah. Rupenye, die ikut member + mak member die gi beraye umah sape ntah. Lewat ptg baru balik...muke penat, sakit per0t..mkn kuih byk sgt kot...tapi duit raye takde. Debab buat beli coklat kot. Mase tue, tak jadi pape...mungkin sebab mak member die jage debab kalau nak lintas jalan kot.

Aku ingat g...mase tue family aku + sedara mara aku ade kat luar umah...duduk2 kat meja tue. Tetibe dengar bunyi debab....masuk dari pagar kecik tue (kalau tak salah aku).
aku sedih, sebab dari pintu pagar tue die masuk............................dari pintu tue jugak........die mati =(

Kak komen dlm fb, kate debab dah takde. Aku ingat die dah hilang...merayau tempat lain.
Time weekend, mak message bg tawu aku....debab dah mati, accident.
Dah seminggu debab mati..mase tu, aku g Brinchang. Mungkin sebab tue, mak tak inform kat aku kot.

Mak aku sendiri tak tawu mcm mane blh kene langgar... Tgk2, dah ade kat depan pagar. Mase tue, mak nak gi pasar. Tetibe nampak debab kat jalan...kepala berdarah.
Aku tak boleh bayang mcm mane keadaan die mase tue. Kebetulan wallpaper lapt0p aku gambar debab tido baring...Tiap kali aku tgk wallpaper, mesti aku cube bayang kepala die berdarah..... tapi tak boleh. Still rase, yg die tgh tido............................=(

Dulu, bile aku dengar lagu ni...aku akan teringat kat kwn lame.
Tapi sekarang....lagu nie, aku nak ingat kat debab..... Walaupun dulu aku marah debab sebab suke main cakar2, gigit tgn aku...suke usya makanan aku...suke jilat muke time aku tido, jilat telinge..kac0 aku tgk tv...menyemak kat laptop time aku best2 online (ngumpat die), bagi jatuh tong sampah kat bilik aku, buat lari benda merah aku, manja yg mengada2 ngan kami.........tapi aku tetap sayang die.


nak tido atas org or bantal....tak nak atas lantai

sambil dengar mak ngan jiran menyembang. Tapi senyap jer, sebab mak ajar...jgn menyampuk org sembang.

muke sedih, sebab boring dgr dorang sembang....

ERK??!!

time ni, die sakit....=(

tido beralaskan bantal aku...


tgh layan perasaan...



aksi2 debab tido buas...

nie la wallpaper aku....aku takleh bayang kepala die berdarah, kene langgar...=(

aku ajar debab, setia kat SISPA



sblm aku balik U dari cuti 4 bulan tue..

Moga Debab hepy, kenyang bile idop dgn aku dan family.... 

Boleh baca pasal Debab kat bawah ni:



10 comments:

Unknown said...

ko nk kucing sekor pegi jer umah aku..walau da banyak kucing aku buang, tapi still ada kucing yg datang umah aku...mmg aku pelik...dah macam RnR ntuk kucing2 semalaysia dah aku tgk...haish

Hanis Nizam said...

Comel3 . Sayang kucing :)

shamyheart said...

teringat Adik Kecik saya. wajah sama, warna sama.. ia pun dah tak de jugak. rindunya kat dia mmg lama nak hilang. mungkin tak kan hilang.

sedih baca entri ni, dah nangis2..

Pican said...

suka jugak dgn haiwan.tapi lepas kes kucing kencing dalam kotak kasut.mama dah tak bagi pelihara

Anonymous said...

heheh..kesian. Alaa, cakap la kat mama, kucing kkene ajar, baru la x buat. Awal2 mmg la die buat 'jahat'...huhuu

Unknown said...

sian debab.. dah ajal dia kan.. huhuhu.. teringt pulak dkat seekor ank kuciing ni yg bela brapa bulan ja pastu kena buang. sedih woo... Y_Y.. xpa nnt jmpa penganti dia ssuatu hr nanti.. ^^

Anonymous said...

ciannya debab..cute sungguh..xperla..dah ajal.

Anonymous said...

alahai..cedihnye..kucing sye un byk mati kne lggar..dpan mate sndiri pulak tu..huh..:(

Arina Shamsul said...

sebak pulak membaca entri ko ni comel..huhu..nak bergenang da air mata ni..isk..isk..

teringat tebayang juga pulak sy kucing2 kesayangan sy akan mati suatu hari nanti..uwaa..

papun bersabar ye comel..huhu..

Ahmad sharulnIezam said...

kucing yg sgt comel.. suka giler!!! =)