"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Sunday, October 9, 2011

pets


Assalamualaikum.
Aku mulakan dgn paparan gambar kucing aku tue. Aku lupe nak tanye kak aku semalam...d0p message2 pasal udang, megi, kucing nie sakit.....sampai terlupe nak tanye, die ni dah buat surat beranak/IC ke bel0m?
Sebab, dulu kami konpius dgn status jantina die. Last2, mak bg name Debab... the reason for giving the name..............k0rang paham2 la sendiri yerk.

Selamber jer die tido camtu. Dah mcm bantal.....
Tak cukup berebut ngan aku, bantal aku sumer die amek. Buas lak tue tid0. Guling sane, guling sini....kejap2 menggeliat...buat muke cam penat giler. Ape yg die buat ntah...

Mak dgn jiran sebelah tgh menyembang...die p0n sebok dop curi2 dengar.

AKU TAK AJAR DIE TIDO CAMNI K....!
(mcm tgh senyum lak....)

dari kecik dop masuk umah...bile kuar, letak die depan pagar umah p0n dah lari2 takut.

time nie, tgh sakit...pandai pulak ko buat muke simpati. Tengok jer aku dop lap2 muntah die. Muke cam bersalah....

HUH!

Tak cukup dengan tido atas tilam...nak jugak berlapikkan baju.

Mase nie, tgh buat kueh....mcm die lak yg tengah buat. Penat...
Ke, sebab boring sgt....dop kacau2 kami, mcm ngan die tawu jer nak ayak tep0ng. last2 die yg tetid0.

masih tido....

kalau korang tido camnie, agak2....sakit tengkuk tak???

Perghhhh, masyuuukk tido atas bantal aku!


Kak aku tanye "Kucing lain tido mcm nie gak ke?"
Aku: Ade kot....penah nampak kat matrik dulu. Kuicng tu tido telentang TENGAH2 JALAN. Ape motif die ntah, bajet comey kat situ. Tak pasal je aku lambat gi kelas, sebab aku peruntukkan mase untuk snap pic kurang senonoh die tue.


Golek sane...guling sini.....
Abes satu katil die jelajah....

Ok2....saye surrender!!!

Yang nie, die pegang sendiri. Aku tak letak pon kat kaki die.... Penat main ngan tag tue, sampai tetido...

Salah tue....sepatutnya masuk kat leher....bukan kaki la.

Kucing terpanjang di ...............katil??? 

Sedikit selingan....
Nie la hamster aku yg mati tue.
Yang nie aktif....suke jenjalan. Kadang, aku yg penat tunggu die gi lepak bawah2 kerusi, port gelap....belakang almari. Dah sampai penat tahap melampau + perasaan simpati (tak sampai aty tgk die terlompat2, terjenguk2 dalam cage sbb nak jalan) dah mule melangkah jauh dari hati aku.....aku p0n letak la balik die dalam cage.

Dah nampak nazak dah...sebab tue, aku letak die dalam umah nie.
Dalam sejam dua camtu, aku tengok balik...die dah mati. =(

Nak tanam....sebelum kambus, aku sempat snap gambar. Debab p0n sebok2 gak...
sebelum die bau2 + bace doa makan....or amek garpu, pisau...baik aku kambus cepat.

Ok, kite teroskan....dengan debab.

Tue kain lap lantai kat dapur. Nyebok jer die tido situ.

Mak selalu marah die.
"Kacau laaa...! Orang nak guna...time tue la nak tidoq!" 

Port utama, kerusi abah....jadi tempat die tido.

Aku tgh packing barang....Sebelum, die buat kueh cucur badak jadi b0la. Sesuke aty jer, die tendang2 kueh tue. 
Biadab!






No comments: