"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Saturday, September 24, 2011

time kasih pembaca sekalian =)

Assalamualaikum,
terharu lak rase bile ramai yg tanye, ko dah update bel0m, blog ko? Mcm memahami jer lapt0p aku demam tak kebah2 ag. Nie p0n, tengah tergedik2 gune lapt0p roomate, si Mar nih. Dia kate, besok cuti...boleh la online besok. So, dengan baik atynya...die sedekah kat aku lappy HP die nie. Lappy die p0n dah sebati ngan aku...nanti kalau tetibe die buat perangai dgn ko, Mar...paham2 la k. Die dah curang ngan ko ar tu..... 

Tengah2 dok bace  blog nie, pasal lipas...tetiba member2 akaun masuk bilik dgn girangnya sebab kekenyangan dgn jamuan raya dorang. Sempat la aku kidnap 2 cucuk sate....(mcm skema lak gune cucuk. Pada hal, mmg betol la penjodoh bilangan tu,,,dah mmg jodoh la katakan)

Niat aty nak rompak lebih sate tue...tapi impian jahat tue terbantut bile tgk muke Adila Azzahar mcm nak makan lagi. Rokiah lak, nak simpan untuk Jehan....(pada hal, Jehan dah selamat sampai kat umah die). Yang Tirah lak, tak abes2 nak kire bape balance sate tue...nak jual kat pejabat SISPA. Walaup0n die pakar dalam bab2 setiausaha, tapi cukup profesi0nal bab2 tambah duit/inc0me. (Anak didik Tuan Zam....)

Mar lak, ambik 2 batang kot. Kiri kanan die pegang sate tue...sambil dengar lagu hindustan (earphone). Nasib la, die tak guling2 kat dalam bilik mcm org2 industan buat tue,,,,nyanyi2, guling2 kat padang luas. Kalau die buat, mmg aku berbesar aty, gi bukak pintu and suh die gi guling2 kat luar. Buat sepanjang koridor....Pastue aku kunci pintu Khusyuk jer die dengar lagu,,,rase cam nak buat jahat ngan die....peras ugut sate kat tgn kanan die. Sebab sate tu yg terdekat dgn aku.... Sate belah kiri, die buat mcm micr0fon. Tak nah aku amek 'mic' tu...penoh ngan air natural die lak...tak sangg0p nak makan.


K ar...aku dah lame tak update, otak beku..tak tawu nak taip panjang2 dah. Beku susah...cair p0n susah. Otak pandai p0n menyusahkan org gak...pandai buat bom la, buat machine gun la, roket perang la....
Sebut pasal cair....terbayang coklat...muahaha! Coklat cair dalam mulut....c0mot jer mulut sesape yg tengah makan tue.
Ok, st0p!

# Sesiapa yg menghafal salah satu daripada 7 surah2 pilihan (Al-Mulk, Al-Waqiah, As-Sajadah, Yasin, Al-Kahfi, Ad-Dhukan, Al-Hasyar), Insya-Allah ditempatkan di dalam syurga. Tapi, jgn la pulak....hafal satu surah pastu, simpan impian nak masuk syurga,,,,pada hal, maksiat tue dah jadi benda biase dlm kehidupan seharian kita)

1 comment:

Anonymous said...

seronok baca kisah korang..^^ lebih2 lagi time belaja neh.. macam2 gaya, macam2 perangai yang keluar.. :)