"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Monday, September 5, 2011

haiwan peliharaan aku

Assalamualaikum,
Hari ni aku tak tawu nak p0st ape. Tgh cari gambar yg describe pasal diri aku untuk dijadikan background..tapi, tak tawu nak letak gambar ape. Haha! Last2, aku gi usya gambar hamster...
Kebanyakan gambar2 ni ada yg hasil edit, tapi yg lain2 tu aku tak pasti. Hamster ni, cukup susah nak amek gambar dorang. Non-st0p je pergerakan dorang. Kalau berhenti p0n, time tido jer... Itu p0n, kalau kaki dorang tak tergerak2. Kak aku selalu kata, Pjg (hamster) aku tgh menari....bile kaki die gerak2, hoh0! Kadang telinga gerak, bile dengar muzik. Pandai pulak ko ek....


Cakap2 pasal hamster, teringat lak aku kat binatang lagi sek0r kat umah aku nie,kucing. Dah besar sikit, baru tawu....kucing yg kami sangkakan betina, rupanya jantan!!!
Dulu, mak penah kata....betina, perangai mcm jantan. Lincah, lompat sana, l0mpat sini, gigit tu, gigit nie..bak kata org utara, menyeragaih! (aku p0n tak tawu nak eja, haha!)


Kami dapat tawu p0n, sebab cousin aku yg mmg pakar kucing...datang umah time raya. Kami nie tak penah bela kucing, so takde la amek berat sgt...haha!
Tapi, mmg banyak menimbulkan kekeliruan ar...jiran sebelah pon kata tue betina. Mak sedara aku ngan anak pompuan dia pon kata, tue betina. Aku p0n, agak2 jer...lebih kpd betina. Tapi, dah pakar kata jantan, malas nak argue. Hehehe!


ni gambar hiasan. Nak upload gamabr sebenar, lapt0p buat hal...takleh nak bluetooth, huhu! Kejam...lappy semakin melupakan aku slps dihantar utk format.

   Ade can tak, kucing aku jadi camni? Erk,maksud aku, gebu....


No comments: