"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Friday, September 23, 2011

I'm Back!

Assalamualaikum,
Omak ko! Jatuh lak kat sini.
Ye ar, lame gak la aku tak update. Bape punye ramai org tanye la, nape ko senyap jer skang ni?
Ringan jer mulut aku jawab....lapt0p curang ngan aku. Baru sehari aku tinggal die dgn technician ca ya nun alif, die dah murtad. Cedih..cedih!

Si Nuha tanye aku, camne kehidupan tanpa lapt0p? Aku tak pasti, tu sindir, atau sebab die nampak aku tabah giler walaup0n tak berbekalkan keyboard untuk ngumpat membebel dalam bl0g.
Aku p0n jawab dgn pasrahnya...."Alhamdulillah, hidup lagi la...At least, takde la pepatah, hilang Azimah kerana curangnya lapt0p" Dan aku berpegang teguh dgn....takkan Azimah hilang di dunia, walau lappy tak setia..HUH!

Tengah2 dop pikir ayat...tetiba tep0n aku mengiau. Msg tone aku, bunyi debab, kucing aku,,,,hehhe!

Mase cuti 4 bulan tue,,,abang aku citer.
Tadi, nak letak kaktus tue dalam pasu lain. Tapi, sebab nak buat benda lain...tinggal la dulu kaktus tue. Nampak la kucing dok jenjalan kat situ. Usya2 kaktus tue....Dalam aty, kata...dia tak kacau kot. Kaktus berduri...takda keja sangat kalau nak pi gigit kaktus tue. Pastue, pi la buat keja tue....Aleh2, tgk kucing tue dok ngap kaktus!
Aku tanya: Kucing yg mana? Yg kecik tue, tak kacau kot...tak tau apa. Nak keluaq pada pagaq umah p0n tak berani, inikan pulak nak main benda duri.

Abang jawab: Kucing ang la... Tengok dia gigit, macam makan kar0t ja... Tak sakit ka kena duri?

 Aku: UH????

Sekian....

No comments: