"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Sunday, September 4, 2011

gunung kinabalu?

Assalamualaikum

Hari nie, aku ambik peluang nak post...selepas dikacau oleh kucing aku time aku nak makan. Saje jer dengki nak ambik roti aku, pada hal, kalau aku sesajer nak bagi die...bukannya die nak makan p0n. Ditambah pulak dengan rasa jealous yg teramat bila nampak aku suap kat mulut hamster, lagi ar die bengang! Sebok jer dop menyondol...huh!
Dah b0san kacau aku...buat perangai pulak dengan mak aku. Tgh2 khusyuk bace paper, tetiba die baring atas paper tu....geram bet0l!

Masuk jer bilik, aku on lapt0p. Niat awal, nak main game..haha! Tapi, dah alang2 wifi terbukak dan ternganga luas,,,aku berbesar aty la nak usya fb aku. Tapi, aku tak utamakan fesbuk aku tue p0n...aku gi lepak kat wall adeq aku. Sempat la aku kidnap gambar pr0file die...haha, kejam!

Dekat2 nak bukak sem baru ni...aku terpikirkan subjek baru yg bakal 'membunuh' aku. Senang kata...killer subject la, femes pada pandangan ramai. Sem lepas, ade 2 subjek pembunuh bagi aku. Sem depan, tak tawu la... Tapi, ape2 p0n, aku dah simpan impian untuk cuba buat yg terbaik walaup0n terpaksa bertapak kat bangunan Intekma kesayangan tuh.

Tak cukup dengan study, aku pikir pasal program 'qhabat'/ panjat gunung pulak.
Baru2 ni, aku terbaca mende nie dalam paper....




Aku yg baru nak daki satu gunung pon dah pening pikir bajet...budak 6 tahun nie relax jer tawan 10 gunung. Budak2 zaman skrg mmg makin lincah.... (Ermm, perkataan 'budak' tue b0leh disamaertikan dgn 'Budak Merah' tak, hehhehe!)

Perancangan tue, nak manja2 ngan Gunung Kinabalu. Tapi, Insya-Allah la... Mane tawu, kot2 last minute tak jadi...kesihatan tak mengizinkan ke, duit tak cukup ke, tetiba tak nak pegi ke....huhu!

Sekian saja untuk kali ini....
sempena befday sorang sahabat SISPA aku, Ain Farina ...aku nak highlightkan kat sini...
"Semakin bertambah umur kita, bertambah juga amanah daripada Allah untuk diri kita. Tapi, jangan sesekali jadikan peningkatan tanggungjawab dan tugasan sebagai alasan untuk kita lalai dalam beribadah kepada-Nya."

Salam ikhlas, hepy befday, Ain!  =p


4 comments:

KP said...

dengan yakinnya saya menjawab, budak-budak zaman sekarang seperti yang dinyatakan dalam post di atas, sama sekali tidak boleh disamakan dengan budak merah yang telah mencecah angka 2__. Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

baru cecah...x lebih g. Boleh la...boleh laaaa.... =)

KP said...

x bley, x bley n x bley... sangat2 x sesuai... wlaupun baru mencecah.. keputusan adalah mukatamad... =P

Anonymous said...

ol0rh...dekut! =(