"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Thursday, September 8, 2011

formasi 2 dalam kenangan

Assalamualaikum

Semalam, pepagi buta aku gi usya bl0g2 org lain. Terjumpe la satu bl0g musuh ketat aku kat sekolah. HAHA! Bukan musuh ape p0n....musuh time kawad jer la. Takde la sampai nak bertumbuk2.  Tambah pulak, kalau dah title ‘p0mpuan’, keje nak main tarik2 rambut jer. Takde feel langsung nak gadoh..

Sedari tue citer ar pasal die buat ujian kawad, Kor SUKSIS. Hukuman p0n lebih kurang jer...cume ade ar, satu dua perkataan, die sebut...tapi kalau Kor SISPA, tak sebut p0n. Aku p0n pelik, naper ade beza2 ek? Ok, abaikan.

Pastue, aku gatal2 tangan gi taip ‘Unit Trafik’ lak. Sebab, nak tengok ape2 pasal unit tue dalam arena kawad sekolah. Jumpe la pulak bl0g yg satu nih. Sedari tue pulak tulis pasal kawad formasi untuk hari koku sekolah die. Ade lagi UTS kat sekolah die... Kat sekolah aku, dah dibubarkan p0n. Sob, sob =(. Diganti dgn Bomba pulak...atas alasan, sekolah2 lain p0n dah mula bubarkan UTS tue. Kurang dapat pengiktirafan kot...entahla, aku p0n tak tawu. UTS dah berkubur, tapi still terpahat kemas dlm memori kami.

Secara tak langsung, terdetik dalam hati aku...nak tulis pasal kawad aku pulak. Bukan pasal ujian kawad mahup0n hari koku. Tapi, pasal pertandingan kawad daerah kat SMKA.
Mase tue, aku form 5. Mmg sebelum masuk tue, ade ar insiden yg menggelikan aty, tapi takleh nak diciterkan dalam nie...bahaya sey!  Dalam dop seb0k2 nervous tue, boleh pulak buat aku gelak minah sorang ni...hish, haha!
Betol2 sebelum kami diumum masuk padang, die buat hal...pakat dop gelak jer kat die.

Tak lama pastue, aku kembali serius balik...ye ar, org dah panggil masuk tu. Takkan nak tergelak2 ag pulak, haha!

Diumumkan....Pasukan Kadet Trafik Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Nibong....masuk padang!

Terkedek2 la kami, si itam putih masuk padang kawad.
Bla..bla..bla.... selesai kawad statik. Mula la bebudak pakat2 kutip kon2 kecik tue...menandakan kawad formasi akan bermula.

Part nie yg ketaq abeh nih! Takut lupa kiraan p0n ada, takot silap langkah p0n ada...takut terlajak step p0n ada...takut tertanggal ape2 aksesori p0000nn ada!

Formasi 1: Boleh relax lagi....buat muka biase g... Selamber je jalan...
Masuk jer Formasi 2, Aiseyh, ni yg kecut per0t ni...!
Formasi nie la yg paling lama, paling banyak step, paling banyak hentak kaki, paling banyak gerakan, paling memenatkan....tapi, paling ramai org suka!
Dulu, kami nak buang formasi nie..tapi ramai tak bagi. Ades!

Tengah2 sedap d0p hentak kaki tue..tetiba aku rase s0mething.....
Aiseh, jangan buat hal skang nie... Muka, daripada biase tukar jadi gelabah 5 saat. Dengan sengaja, inisiatif yg mampu aku buat ialah....sl0w-kan hentakan kaki aku. Tapi, maintain 90 degree (maybe).
Dengan harapan, takde sape sedar...ade perubahan dgn diri aku. HEHE!

Abes jer kiraan hentak kaki tue, kene jalan pulak. Adeh! .....................................................SAH!
Ladam tembus tapak kasut!!!!
 Ye ar, dulu kami tak pakai boot. Just pakai kasut kulit biase. Tue p0n, maybe sebab dah haus kot. Dah ar kasut aku paling banyak ladam, haha! Tue p0n, ladam murah jer...ladam ape ntah org panggil, yg kecik2 tue.

Dah tembus, tak boleh buat ape ar. Dok tahan sakit jer ar. Dalam aty dah pikir dah...nie baru formasi 2. Ade g dua formasi nak buat. Mau rabik / koyak tapak kaki aku ni....huhu!

Alhamdulillah la, boleh gak cover...takde la sakit sgt. Jalan buat tak reti jer sampai la abes formasi 4.

The End!

No comments: