"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Monday, November 28, 2011

budak kecik membebel

Assalamualaikum,
Besok ade quiz ekonomi tapi kepala dah takleh terima hakikat yg aku kena belajar. Aaaarrrrggghhh!!!
So, hari ni jer..dah bape kali aku online, usya bl0g terbiar aku nie.
Nak update s0mething, tak tawu ape yg best. Budak Merah dah kekeringan idea, dek terlalu banyak kene panas sebab kawad.,abes kering sumber merapu.

Semalam (aku konfius dgn penggunaan 'semalam' dan 'kelmarin'), kawan SISPA aku datang bilik... Die masuk jer bilik aku, die kate....tgh bosan nih. Die ingat bilik kami nie, ade badut ke? Bile bosan baru datang? Bile lapar baru melawat? Bile nak dengar siri ke-7,8,9.....baru nak ziarah? (Hanya yg berkaitan faham...ape maksud aku siri ke-7,8,9...) Tak syenon0h jer perangai tue...hoh0!

Hari nie, aku agak baik...(aku mengaku, sebelum ni aku jahat, nakal), sebab tue aku decide tak nak mention name si pemilik kebosanan tue.

Teruja jer die tanye roomate aku.."Ade bl0g tak?" Tanye tue mcm die ade.... Semangat nak bace kalau d0rang ade bl0g.
Yg aku nie, pemilik sejati blog tak teringin p0n nak tanye...huhuhu! Cedih..cedih!!!!! Cedih kOTTT!!!!

Tapi, dengan muke innocent, aku pandang sinis jer kat die....
Bile tanye, "ko ade bl0g tak?" Relax jer die jawab..."Takde."
Menyirap jer darah, excited bagai nak rak....Caiiisss!

Dah, st0p sampai sini. Aku tak tawu nak tulis ape dah pasal die.

3 comments:

Anonymous said...

salam zimah.. akak gelak guling2 baca entri ni.. hahaha.. cissss.. tanya macam ada blog kan.. hahaha..:D

kp said...

memang budak kecik sorg ni kuat mengomel.... akak fatin nadia gelak guling2 ??? wah, mcm sama dgn budak merah je perangainya... hehehhe... uppps, sori, limpas ya... daaaaa~

Anonymous said...

K.Nadia: Guling2? sy x ajar, hahha! tp students UiTM mmg selalu ceria dgn aktiviti guling2....hoh0!

KP: Limpas dgn keizinan xpe...hahah!