"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Monday, November 28, 2011

kawad oh kawad

Hmmm, lame giler aku x update blog nih. Ade ar dalalm 2 mggu. Buzy beb...aku ade program ngan kokurikulum U aku.
So, entry kali ni,,,aku nak citer pasal kawad. Sbb aku baru jer involve dlm seni menggelapkan wajah baru2 nih.
Saper suke kawad, put your mouse up!!! Majoriti yg aku kenal, dorang x suka ngan kawad. Kata dorang..penat,muka burn,pressure sbb kena tegas, disiplin. Tapi, bila jumpa kengkawan yg mmg minat kawad. Mmg bez!!! Bagi aku, x semua minat benda2 alah ni. Kadang tu, kalau paksa sekali pun...kalau dah x minat...xleh buat apa...huhuhu!!!

Ni gambar terbaru yg aku amek drpd aktiviti burning face tuh.....usya ar, kot2 ade pic kowang...heheh!


nie member aku

nie pon member aku gak


lepas kami kawad...nmpk mcm dah johan jer kan?


sape ni ek?


with ika......
janin is standing beside de divider....


Sambung ag citer sebenar. Hari tu ade Perhimpunan Kor SISPA kat U aku. Ditakdirkan aku masuk kawad kaki..peringkat kebangsaan lak tu. Gumbira yang teramat sgt aku. Tambah lak, bila kami Uitm menang pertandingan kawad tu. Rasa mcm dunia kawad ni aku yg punya...hahaha! Teringat time kat sekolah dulu...aku involved dlm Unit Trafik Sekolah.
Nie ar gambar kami mase menang peringkat negeri Penang....


aku kat depan sekali tu haaa,,,
dop pegang sijil n piala...
caya ar korang!!!

Kat sekolah, kami mampu sampai negeri jer. Walaupon boleh g peringkat kebangsaan tp kami kecundang kat sana....huhu! Tapi, alhamdulillah.....impian aku tercapai jugak kat U.

Dalam tempoh seminggu kami berkawad..aku diserang penyakit misteri...keh3! Penatnya aku bkn sebab berkawad...tapi, sbb xde energy. Aku xleh makan...huhu, xtawu naper. Kalau aku mkn, mesti aku muntah balik....bak kata bebudak biology,,,reverse peristalsys,heheh!
Disebabkan kena berkawad, aku hanya mampu min0m air manis(teh,sirap) yg pihak urusetia sediakan utk maintain ade energy. Last2, aku dah x tahan ag dah. So, aku p0n g ar Pusat Kesihatan, or nama manjanya....PK, sambil ditemani oleh rakan aku. Thanks kwn! Walaup0n aku tawu, ko p0n nak lari dari kawad buat sementara waktu...heheh!
Alhamdulillah, lepas aku rehat ptg tu...aku dah kembali ok. Nafsu makan pon dah membuak la jugak.... 

Hid0p kawad...hid0p kawad!!!
Akhir kata...utk students lepasan SPM, anda dialu-alukan utk menyertai Siswa Siswi Pertahanan Awam (SISPA). BEZ, gempak....byk aktiviti yg blh kita belajar. Sama la jgk dgn unit uniform yg lain, tp bg aku SISPA is the best lah! hahah!

Antara aktiviti2 yg aku dah belajar ialah....ikatan, rawatan kecemasan, CPR, kawad, menyelamatkan mangsa dlm hutan, khemah dlm hutan, rakit, pastu ade gak yg blaja mcm bomba tu...yg guna air tu. Tapi, aku xblaja...sbb aku involve kawad. Insya Allah lain kali kot...huhu!

Tambah lak, ada iklan pasal Pertahanan Awam dlm TV..lagi ar aku bangga menjadi seorang SISPA..heheh!






3 comments:

Anonymous said...

waaa... active sungguh..!! okay la tu.. congrats to you guys..!! pengalaman tu yang lebih penting..:)

kp said...

saya pantang apabila berjumpa perkataan pengalaman... hehehhe... apapun saya bersetuju dgn fatin nadia... betul x bdak merah ? anyway, ter'riak'rasany bila membaca budak merah berkobar-kobar dengan SISPA-NYA... hehehe...

Anonymous said...

hahhah...sebenarnya, nie entry lame. Ntah mcm mane terp0st balik ntah....mcm saje jer nak tunjuk pengalaman tue....hoh0!