"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Saturday, November 5, 2011

Assalamualaikum...
Mood untuk sambut raye haji...plus dgn mood nak berblogging.

Niat sebenar aku, tak nak balik cuti kali nie tapi, sebab pikir 'raya'....aku balik gak.Ye ar, cuti pendek sesangat2...tak berbaloi aku nak rest dlm bas berjam2, pastue sambung tido kat umah, pastue bla, bla, bla......pastue balik U plak.

Perjalanan dari Shah Alam ke Penang (aku amek bas ke Parit Buntar sebenarnya) memakan masa yg aku ibaratkan sebagai ala2 siput khinzir. Aku rase mcm lame sgt. Aku sendiri tak tawu nape..... Ditambah dgn lapar sebab aku mkn lunch awal... Sekitar jam 9-10 pagi, aku dah mkn nasik. Kelas Marketing abes awal, sebab lect p0n dah tawu...ajar byk2 p0n, tak guna. Muka para pelajar dah menunjukkan reaksi bas bergerak ke kampung halaman.

Saje aku amek bas tgh ary...kalau amek mlm, mmg membazir mase yg teramat sgt. Kalau malam, sampai pukul 3-4 pagi. Balik, sambung tid0.....mengada2 penat (kononnya), terlajak sampai tgh ary. Aleh2, dah malam....Baik tak yah balik umah camtue...huhu!
So, aku nekad berkejar2 terus ke seksyen 17 lepas abes kelas kat Intekma.

Sampai je umah, aku tgk sangkar hamster aku dah takde. Satu2nya hamster yg aku tinggal sblm aku start sem 3. Aku realized...mesti dah mati. Tapi, pelik gak sebab kak aku tak kate ape2 p0n kat aku. Aku tanye mak aku, dan...sah.... "Dah mati dah. Lama dah.... kak tak habaq?"
Tak gitau ar pulak....buzy sgt kot. Tak p0n, die lupe.

Yg si debab nie pulak....dok buat muke heran ngan aku. Amboih ko...! Baru tinggal kejap, dah tak kenal aku? Dari kecik, aku jage....skang, ko tak kenal pulak. Siap bau2 g tangan aku..... Sedih betol...sob,sob,sob!

Mood tgh lapar...ade pulak murtabak bawah tudung tue, aku rembat sikit. UH?!! Kurang ajar punya debab, die cube nak capai sumber penghilang kelaparan aku tue. Dah makin nakal ko ek...

Dah mandi,solat......terkedek2 aki gi depan. Nak tgk tv...lepas sekian lame aku tak tgk mcm mane rupe tv.
sambil2 mkn nasik, debab jeling je, usya ikan keli + burung puyuh. Saje aku amek 2 lauk. Nak bg die jeles!
Aku dah tak pikir dah...makan sumber laut dgn darat, serentak. Kalau ikutkan, mmg tak boleh la...hehe!

Tak cukup dgn tue.....time aku dop relax2 tue, boleh pulak die sesaje gigit + cakar aku. Pehal ko nie! Aku tak kaco ko p0n. Juz panggil ko gem0k, sebab tue realiti + fakta yg takleh disembunyikan lagi dah.  (Tetibe die masuk bilik...muke cam pencuri. Mcm tawu2 jer, aku tgh mengumpat die)

Abah marah die. Amek rotan. Sebab die melawan. Abah angkat tgn...die angkat kaki die balik. Melawan abah. Last2, amek rotan...senyap seyh! Tawu takut..!!!
Aku dah tawu kelemahan die....so, bile die buat perangai...aku tunjuk rotan jer..

THE END.

Err...sambung sikit. Pagi ni nak buat kek. Die kacau aku lagi. Mak kate....pagi2 dah melawak..pasai pa ntah,,,,hahah!
Debab kene marah dgn mak....

Ok, the real THE END.

2 comments:

ctk said...

debab tu kucing ke? hihi...cOmey je bunyi..


*btw SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA :)

Anonymous said...

haha...a'ah. Debab tue kucing. Dulu, confuse dgn jantina die...ade kate die jantan, ade kate betina...last2 bg name debab. Skang nie, dah besar,,,,dan terbukti...die jantan. hihihi!
Slmt Hari Raya Aidiladha jugak.... Salam perkenalan, hehe