"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Friday, May 6, 2011

urusetia latihan medan? hahah

Assalamualaikum...
Huh, aku baru balik dari latihan medan sebenarnya. Tapi, bukan sebagai pelatih atau peserta.....aku ngan kengkawan aku 4 org jadi urusetia. Yang paling tak boleh belah tue......aku dpt under Biro Makanan. Kami baru jer sampai, dan aku pulak amek cabaran, tak nak tido. Sebab tue la, aku online skang nih...hehhe!
Terkedek-kedek nin,nin (aku) naik tangga sampai tingkat 5 mase balik tadi....

Latihan medan kami tue dekat Dusun Eco Resort Pahang. Saper tak penah pegi situ? Huh, memalam mmg aku susah nak tido coz sejuk sgt. Aku tido dlm khemah ngan Aniz, Nuha (starting to be popular among those seniors...hahah), Wanie ngan Husna. Sampai tahap, aku boleh bangun seawal jam 5 pagi.....tak boleh tido balik punya pasal, aku p0n teros gi g0sok gigi.. Pastue aku bertapa dgn sweater + pakai yg tutup kepala tu (benda yg tutup kepala dekat sweater tu...aku tak tawu nama dia. Kalau tak salah, panggil cup...) Lepas, sekian lama.....aku kuar duduk kat tepi khemah tu plak. Kelihatan la si sentries nie dop jaga.......tapi, aku rase dorang lebih kepada buat 'group discussion' kat tepi unggun api. Terasa mcm nak join jer coz sejuk sgt....hahhaha! Punya la awal kuar khemah utk memutihkan gigi...sampai ade sentry ingat aku nie ade problem 0R mengigau gamaknya..... nampak la dy mcm nak datang kat aku. Tapi, aku buat muke slamber jer menon0ng ke toilet yg terletak straight depan khemah aku. Jalan terkedek2 sikit, sampai la toilet tu......

Pak cik ajak gi dapur kul 5 coz byk benda nak siapkan. Tapi, aku buat relax jer + kengkawan yg seangkatan dgn aku p0n sedap jer tido....tak sampai hati nak kejut suh buat keja....heheh! Sampai tahap, ade yg hisap jari la...sejuk sgt kot....(Saper tu? Hahahha...takde la....aku memain jer) Aku tak nampak pon dlm khemah tu.....gelap. Yang paling jelas pon, aniz ,coz landing sebelah aku...

Org ingat kami nie relax sbb men2 kat dapur jer. Tapi, korang tawu tak....? Kami buat keja sewal jam 6 pagi. Berterusan sampai ke malam. Kalau ade p0n, aku curi2 tido.....tu pon kejap. Pastu sambung balik. Org len buat aktiviti, kami prepare makanan kat dorang. Lepas dorang makan....kami kena settlekan sisa2 makanan tue + teros ngan menu utk makanan lain plak.

Keja takda la susah or terok pon.....fun jugak la.... Tambah lak, dapur tu mmg dah jadi main port Pegawai2 berkumpul. Malu + segan gak ar....tapi, kami nak buat keja. So, kisah ape kami kalau Tuan ngan Puan nak kumpul sembang2 kat situ....hahha!

Yang paling best, malam yg PKS Inter masuk hutan. Tinggal bpe kerat jer utk kami masak. Tambah lak, madam kami p0n masuk hutan. Tinggal la kami yg muda nie explore dapur. Mmmg mcm milik kami jer.......tapi, takde la terok sgt. Juz masak utk makan malam dorang + supper...ngan rembat megi. Niat hati nak masak megi petang tue. Tapi, tgk pegawai mcm buzy dgn aktiviti Inter, malas nak interrupt ngan bau megi lak.....
Aku ngan aniz buat megi BASIC jer......wanie ngan nuha buat special la konon sbb ade telor,,,huh! Tue yg best jadi Biro Makanan....sebelum hidang makanan kat peserta + jurulatih, kami dah kenyang.......muahahah!

Dulu, aku penah tengok mak aku siang ikan jaket. Kalau tak salah nama ikan tu cencaru.....mmg berjaket ar. Sejuk sgt kowt! Susah gak ar.......bile aku dapat tawu, utk last day...menu makan ialah ikan jaket,,,aku mcm....huh?!
Ape2 p0n, best tetap best bile dpt bergadoh ngan ikan2 tu. Ko tarik aku....aku cucok ko...
Kami tarik insang + dalaman ikan (siang), ikan balas dgn duri2 tajam dorang tuh. Alhamdulillah, takde la yang cedera sampai berdarah2. Tapi, tapak tangan tu dah jadi mcm peta la...bergaris2 mcm sungai....  Time basuh ikan,  rase mcm nak tutup jer 'paip air' tue. Laju sangat..... Kami basuh gune air sungai, so tak leh nak kawal kelajuan air tu. Silap2, kalau kami tak pegang kuat ikan2 tu, mmg dorang berenang balik la.......
Baju pon dah bau ikan....so, kami gi mandi. Sejuknya air....huhuhu! Lepas tukar baju,  kami gi sambung utk minum petang lak...... Mcm buzy tapi,,lepas tu, kami rehat jer...sampai pukul lapan malam. Sbb dorang sumer makan lepas balik dari masuk hutan....ade la can nak rest, kih3!

Ade lagi kot yg aku nak citer...tapi, aku nak gi mandi ah. Sampai2 tadi teros kemas2 ape yg patut.....tapi tak mandi lagi, hahahha! Bubye!

Saat2 nak balik.....sempat kami bergambar dgn kameraman tak terancang, PKS Inter Nizam.
Thanks k, walaup0n daripada riak muka anda, kami kurang yakin dgn gambar2 yang bakal kami tatapi....hahaha!





No comments: