"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Friday, May 6, 2011

SyAZMiZAHusNa

Assalamualaikum,,,

Aku ada 2 groups Kami TAK Jahat, Tapi NAKAL jer......
Satu geng kat sekolah...satu lagi kat U.
Untuk kali nie, aku nak citer pasal geng sekolah dulu, then baru citer kat U....baru gempak and surprise!! Biar Nuha,Bella,Afu, Nurli, Aida tak sabar menanti ayat pedih drpd aku....heheh!!

Combination 0f our names......we got this..... "SyAZMiZAHusNa" sebagai name geng kami. Terdiri drpd 8 org iaitu aSyura, Aisah, Zimah, nazMina, Zafirah, Azimah, Husna dan azliaNa.


Daripada 8 orang....7 org duduk asrama. Yg sorang kuar..sbb apa ntah,,,aku p0n tak pasti. Tapi, pape p0n, kalau nak kuar...mmg kami cuba sedaya upaya utk kumpul 8 org.
Disebabkan kami duduk hostel, bila nampak motor...rasa mcm gian je nak bawak,,huhuhu!!! Tengah2 dop jaga ko0p, kami kuar gi 'main' moto senior kami.....Aku p0n tak ingat, tu moto abg Bad atau moto org lain....


Sekolah aku best sbb ada Hari Graduasi.....jgn ingat MRSM je ade Graduasi k....=)

Dinner tahunan kat asrama......perghh, sedap la. Tapi, kalau tak salah aku..masa tu....aku kuar jap, sbb nak jumpe sape ntah...masuk je Dwn Makan.....cend0l aku dah takde. Rupanya ade student amek buang c0z ingat aku dah tak nak makan.....huhuhuuu!!!!

Kami semua Jawatankuasa Asrama....hahah, masa tu..aku nerd gak ar. Tapi, skang tak dah...kdg2 jer serius. Time belajar, blaja...time aku merapu....hanya korang yg tahu....hek3!
Aku ingat ag...Zimah penah kata, "AJ, kalau dia start merapu...tue maknanya dia tgh tensi0n"......=)


Walaup0n kami penat nak buat keja kat koop, susun buku...datang sekolah time cuti, kelam kabut jual buku2 kat student time bukak sekolah...tapi, kami tak kisah. It's fun when we gathered there.......=)
Ingat tak, time kita tido dlm koop sbb penat sgt???


Nie la cikgu2 kami yg byk tolong kami dlm Math, Akaun...dan koop. Yg belah kiri tu, warden kami kat asrama......she's our mama! ('',)

Nie Mina...paling kecik antara kami.......

Hamper ni plak, kami dapat Kamar Terbersih kot....hahahah!!! Mcm mane blh dapat ntah.....maybe sbb kami letak piala2 kawad kami kat tgh2 tu kot. So, bile bukak jer pintu bilik, nampak silau ngan piala laaa...hehe! Pastu ade gak yg letak tedy bear...Bobo Fira....bantal Syura..... Mmg comel lah bilik kami......(perasan la plak...adoooiii)


Yang ni plak, b4 kami balik dari abes SPM. Zimah yg belah kiri tu...Nana belah kanan. Ade org kata....Zimah jadi kembar aku kalau mase tu aku pakai spec....kalau aku tak pakai spec...Nana plak jadi twin aku..... Mentang2 la dulu, aku kdg pakai spec,,,kdg tak pakai...korang mempermainkan kembar aku lak. hoh000!! 
Tapi twin utama aku, Nana c0z PK HEM kami sendiri konpius dgn kami...hehe! Nak cakap dgn Nana, panggil aku...Nak cakap dgn aku...tgk Nana....ermmm!



Dah abes sekolah, semua bawak haluan masing2....ada yg tgh praktikal nak jadi nurse, ada yg bab2 sukan....ada yg amek akaun... pertanian,kimia, aku lak maths. Walaup0n kami dah jarang contact....tapi, event tahunan kami....berkumpul gi umah Syura time raya.....yeee!!!

Rasa2nya kalau nak berkenalan dgn kwn2 aku ni, boleh jer.......tapi, nak lebih2..rasanya dorang dah dimiliki kot...heeeee!!!!



Ade satu gambar tu, kami gi lepak kat pantai......tapi kurang best sbb korum tak cukup. takpe la..lain kali InsyaAllah kita jumpa lagi k......

No comments: