"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Friday, May 6, 2011

my life in Uitm (2nd sem)

Assalamualaikum kalian....

Aku dah lame nak tulis pasal life aku kat U...so, tgh seb0k snap gambar walau kat mane p0n aku bertapak....Tapi, tak byk gak pic c0z buzy....huhu! Byk gak yg aku delete sbb nak jaga privacy certain perkara,,heheh!!!

Contohnya mcm pic yg diambil secara ikhlas oleh si 'model'....tapi disebabkan blur + kureeenngg cantek, aku delete la. Muka el0k2 c0mey, jd mcm muka skema + (org utara kata..cebik).....Mmg hod0h gila la, aku tgk......(Sbb tu, kalau aku tak nak bergambar..jgn paksa la aku. Aku mmg tak nak gak.....heee! Takot jadi mcm gambar korang tu la.......)


Situasi kat bawah ni ialah semasa aku dgn classmates aku nak balik U. Kelas kami kat luar mase tu...kat Intekma kesayangan kami. Dari sem satu lagi, kami mmg muka femes kat sana....ingatkan dah masuk sem 2, tak de class kat sane dah. Rupanya ade lagi....ade jod0h ar tu.... Silap2, nnt saper nak kawin, buat kenduri kat sane,,heheheh!!!



Nie kat stesen bas seksyen 2. Org kata, kat situ ade gerai jual nasik dgn lauk...Rm2 jer. Aku p0n tak pasti sbb tak penah ag jumpe gerai tu. Lain kali aku usya ek....
Yg tgh duduk tu Nabilah @ Bella.....atau p0n nak lebih manja, Bell....mcm loceng kan? Eskrim...eskrim!!!!
Yg tgh get ready nak duduk, tapi buzy ben0r d0p teliti kehalusan seni lukis sit tue plak....Nabila. Ore kelate... Dia ni first student dlm class kami yg dpt kolej Mawar! Susah kot nak dapat kolej tu...bile dpt tawu Nabila dpt kolej, kami dah tawu la....rupanya Nabila nie anak kesayangan Mawar. Setiap aktiviti yg disediakan kup0n, mesti ade muka dia. Dia pegi dgn ikhlas aktiviti2 tue..sbb tu senang dpt kolej. Kalau Bella, dia pegi sbb nak dpt kup0n jer.....tue yg kena buat rayuan tuh.... (Melawak jer k....=) )


Yg ni plak, aku on the way nak gi bilik...baru balik dari PKNS, gi beli kasut. SISPA nak kasut sukan putih...aku tak de kasut putih c0z dah hanc0r disebabkan kawad......
Ape hal ntah kucing nie tido camni, aku p0n tak pasti. Maybe dia ingat kaler dia same dgn kaler dinding tu, org yg lalu lalang tak perasan kot dgn aktiviti c0mel dia tu...... Nasib tak gem0k mcm garfield...kalau tak, mmg aku panggil garfield jer dia ni. Tapi, rajin plak dia exercise naik tangga sampai tingkat 5.....caya ar kucing ni!!! Aku naik p0n penat, kucing ni naik entah bape kali dia st0p kat aras lain ntah......
Ermm,,takpe la....sampai sini jer la aku elab0rate pasal kucing nih. Dia cakar aku tadi...c0z dah mencemar duli seek0r kucing kawad.....hmmm.


Nie plak makanan yg aku mkn...tapi bkn setiap hari la. aku suke mkn sayur tu. Tapi, aku sendiri tak tawu ape name dia...... Pastu ade kentang tu...perggghh,sedap kowt!! Ade lagi, aku beli ayam goreng..tapi, selalunya aku mkn dlm pukul 4,5 ptg. Dari d0p kempunan nak mkn KFC, baik aku buat mcm tu...kenyang p0n kenyang...sedap p0n sedap!!! Gambar ayam goreng, aku tak nak upload...takot basah keyboard korang.....dgn air natural dari mulut korang........ Pastu bg plak, org lain pinjam....huh! Tak senon0h bet0l....!


Aku tak dididik utk guna liquid dari aku kecik ag.....kalau salah, aku p0t0ng jer. (Bak kata cikgu,,,heheh)
Aku ni kira anak murid yg baik la...c0z ik0t cakap cikgu, p0t0ng jer ape yg salah..jgn guna liquid....
Liquid nie Lia, roomate Mawar aku yg bg..... Niat hati nak pinjam jap, sbb aku salah secotet jer...nak potong p0n mcm tak de effect. Tapi, diperlinya aku dgn menghadiahkan pen ijau putih ni....dia kata mak dia beli dua. So, yg baru ni..dia bg kat aku la.....makaseh yaaa!! =) Masih berjasa lagi liquid ni dgn aku. Sampai skang ni, tak abes lagi..... Sayang plak nak buang, dah org bagi....huhuhu!


Pensel ni plak, aku tak tawu naper aku syg sgt ngan dia. Maybe sbb kaler merah kot. Dah rosak, sampai patah dah yg ujung pensil tu....tapi, aku jaga sikit punya cermat ag...aku selotep elok2, sampai skang..aku guna. Masa exam sem lepas p0n, aku tak malu nak letak pensel tu atas meja. Berjasa pensel tu kat aku.....walaup0n hakikatnya, aku tak la guna sgt sbb byk guna pen,,,heheh!


Nie la meja study aku kat Teratai. Situ la aku letak buku, situ la mknn, situ la heater nak masak air....situ la tmpt aku mkn.....Tapi, still la kemas kan? Kan? Kan? (Korang tak tgk dlm drawer aku tu....aku nak bukak amek barang p0n segan, sbb semak sgt,huhu!!!) Tapi, aku tawu..bkn aku sorang jer camtu...sbb NUHA pon penah teg0r aku..."Jgn la bukak drawer tu, malu kowt!"  Aku ni plak spesis tgn gatal, nak bukak drawer utk ape tujuan aku p0n tak pasti.......


Nie plak katil aku... aku saje amek katil bawah sbb senang aku nak l0mpat ter0s dari meja ke katil. Kalau ik0tkan, aku suke katil atas...rase mcm adventure...hahahha!!! Nasib la, aku mmg dapat no utk katil bawah..... Kesian lak kat Pika..nasib dia p0n kecik. Cuma sengaranya bila dpt katil atas, tak leh nak byk bergerak. Kalau dah 'qabat' (panjat naik) katil..mmg malas gila nak turun. Kadang tu, nak duduk kejap jer...tak kan nak naik atas katil kan? Buang mase jer aku rasa.......
Tue plak, Bear aku.....setia menemani aku kat U...hehehe! Walaup0n aku selalu balik dari class 6 lebih..huhu!



Highliters ni suma dari sebelum masuk U lagi kot....yg paling lama, kaler kuning tu kot. Dari matrik lagi....selalu guna, tapi tak abes gak. Hebat ar STABILO...heheh! nak promote jap brand nih....



Pemadam yg byk mencurah bakti kat aku.... Yg atas tu, sampai dah terbelah 2 p0n aku still nak guna. Comel lak tu, bulat jer...... Yg bawah tu aku baru beli tadi..... Sbb tu ade perbezaan yg ketara dlm kaler putih suci ngan yg kelabu2 biru tuh....



Aku snap kucing ni, mase aku nak gi meeting Sispa. First aku tgk, dia tgh tido..malas nak kaco + takde fon mase tu nak snap pic dia berlak0n comel atas tong sampah tu. Mcm duta tong sampah jer aku tgk...kaler pon lebih kurang.



Nie kucing yg awal2 tadi tu....aku letak lagi gambar dia sbb dia dah balik... dia tak leh la cakar aku dah....muahahahhahah!!!!!


Nie la Lia....sambil bergayut kat fon ngan pakwe...boleh plak dia menyapu daun2 kering situ. Bagos betul dia ni... Nnt, aku nak suh dia mop bilik aku + suapkan aku makanan la....2 in 1!


Yg ni koridor aku......ujung lagi tu toilet. Kadang tu rase malas gile nak gi toilet semata2 utk basuh tgn...tapi, nak buat camne. Takkan nak basuh tgn kat depan bilik kot. Mmg dasar pemalas la camtu. Nak belajar bahasa utara? OOO,,utara kata....'baluq'. Nak best lagi...'baluQ liat'. Tahap pemalas, penyegan mengada la tu..... Bile aku rase lambat sgt nak sampai bilik..aku mesti lari. Aku sanggup lari dari berjalan, buang mase jer...melambatkan keja aku...huh!


Alat tulis yg baru aku beli tadi c0z nak pecah duit 50 sbb nak bayar yuran Sispa.... ade lagi brg2 lain yg aku beli. Takde la bayar 50, semata2 beli stationary byk tu...... Sape buat, mmg desperate nak pecah duit la tu....



                                                                  Kucing ni lagi!!!!


                                            Classmates aku....baru balik dari Intekma...heheh!!

Semangat Satu Malaysia betol la mantan bos aku ni......dgn baju batik UiTM, berposing kat bendera Malaysia lak tu. Mmg aku bangga la dgn dia ni....heheh! Masa ni, kami tgh tggu bas..dari seksyen 10. Gi terminate broadband........

Ape yg ko pikirkan tu, Nuha????
Mesti tgh pikir....."Actuari nanti kira jumlah denda yg dorang kena bayar sbb buat kerja2 tak bertanggungjawab ni la. Kalau ade sampah, buang merata2 tue...korang ingat, suke2 hati jer kerajaan suh bayar 300,500 ke? Tu sumer keja actuary tau tak.......  

     Nie ala2 kfc...tapi bkn kfc la. Restaurant FC. aku p0n tak tawu nak kata sedap ke tak....Korang try la sendiri kat PKNS......


Sekian saje daripada aku utk malam ni. Aku nak gi study lak. Aku target sampai pukul 9 jer. Terlajak plak....huhuhu!!! Byk lagi yg aku nak citerkan kat sini, tapi masa mmg cemburu dgn aku....sbg sorang student, kena la manfaatkan masa aku dgn study. Moga impian aku tercapai dan aku dapat sempurnakan hid0p aku sbg seorang anak kpd mak dan abah aku...... Ya-Allah, berkatilah ilmu yg aku pelajari..agar aku dpt amalkannya dlm kehidupan aku.









No comments: