"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Friday, May 6, 2011

Sispa!!

Assalamualaikum...
Semangat + letih + demam sebab aktiviti baru2 ni still ada lagi. Tapi, aku kuatkan jugak semangat nak update blog nih......
Aku bukan nak citer pasal program kenegaraan yg SISPA pegi tu....bukan jugak pasal Le Tour de Langkawi yg kami join tu. Tapi, aku nak selitkan pasal memori kami, (SISPA) main games/sports sesama junior + inter + senior (Pegawai Muda).
Mula tu, aku boring gak ar sbb tak de ape nak main. Takkan la semua nak bol0t main bola tampar tu...kami ada la dlm 70 lebih.....huhuhu!
Then, aku ngan 2 member aku decide nak bawak diri gi toilet, heee!!! Bila kami naik balik pegi court...tgk dah ada futsal. Aku p0n join la...dgn harapan, nak enjoy! Sempat la jugak main...sampai berpeluh2, penat gelak dgn karenah sesama kami...bkn penat kejar or tendang bola! Kalau dah pompuan yg main, mmg tak sah....tak terjerit2. Pastu lak, siap ada yg buat mcm nak sambut bola lak tu. Ni bukan bola jaring k....heheee!!! Kalau ikut pertandingan betol, mau kalah kami sbb byk kali pegang bola...hahaha!
Aku sempat main 2 games sblm kami ditukarkan ke court lain. Kira kami tukar2 la,,,,takkan kami je main futsal, yg lain main bola tampar / aktiviti sendiri...ada yg main bola beracun + musang ayam.....
Tgh2 semangat aku nak involve bola tampar, tetiba dorang kata nak main bola beracun....ceyh! Aku p0n bawak diri gi kat futsal balik. So, aku main la lagi satu game...hihihiiii!

Disebabkan dah penat, aku pegi balik tempat tadi. Then, aku teringat....bola beracun best laa....bukan mcm budak2 sgt,,,heee! Aku p0n join la....tgh best melarikan diri, tetiba ntah mcm mane ntah, boleh jatuh dgn Puan Yasmin...huhuhuu! Baru nak enjoy, jatuh pulak.... Ermmm, jatuh punya pasal, aku p0n kuar la. (Aku p0n tak pasti bola kena aku ke tak,,,huhu!) Sakit gak ar lutut...tapi relax dah la. Berdasarkan pengalaman, lagi d0p ngadu sakit, lagi teruk sakit tu...hahah! So, aku p0n abaikan jer....Alhamdulillah, skang dah lega. Walaup0n sakit + kebas2 main futsal tue tak hilang lagi, muahahha!

p/s : Utk Puan Min, jgn marah yer...walaup0n Puan mmg usaha gila nak lari dari b0la, hehehheeh!!!
Sorry...hehehhe!

Terdengar cerita daripada beberapa org member, ramai jugak yg jeles kat SISPA ni. Kami tak mengamalkan seniority walaup0n pada mulanya mmg kami tak leh nak masuk sgt dgn geng senior (maybe sbb rasa hormat, membataskan pergaulan gila kami dgn dorang). Tapi, bila dah selalu ada aktiviti....semua sama jer. Kita kena tawu, bila kena respect, bila boleh melawak......janji enjoy!!! Itu la namanya hidup berkeluarga dlm SISPA!
Id0p SISPA...idop SISPA!!!
Students lain terkejut bila dorang dpt tawu, senior boleh join main dgn kami yg muda2 ni. Aktiviti best2....enjoy, tak de nak buat teruk2.....
Sesungguhnya, sesuatu benda itu akan jadi lebih best + bermakna bila kita tawu cara sebenar utk merasai nikmatnya...contohnya nikmat berkeluarga besar seperti SISPA.
Kengkawan sekalian.....tak bangga kah menjadi anggota SISPA???

No comments: