"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Monday, May 9, 2011

jalan2 ngan mak, kak

Assalamualaikum sumer...
Kemarin, aku,mak ngan kak aku gi perlis. Sebab nak amek barang2 abg aku. Die tgh study kat unimap..
Dah alang2 gi perlis (negeri kelahiran aku), kami p0n gi la jenjalan kat muzium padi. Name p0n muzium + padi...ade banyak barang2 lame ngan padi je la.
Ceyyy, baca info la konon..hehehe!

Nie la jenis2 beras kat beberapa buah tempat....

'mai mai' mai beli, mai beli....huhu! Aku tak pasti nie dari negara mana. mai, mai...teringat kat bear Lia. Name die mamai...hoh0!




Nie la bedak yg korang suke pakai tu...hehee!!

Kami duduk kat kerusi nih. Tempat tue berpusing agak lambat, maybe dlm sesaat..5 sentimeter kot pusingan die. Kalau pusing laju2, kang pening pulak kan?

nampak mcm lukisan ke, macam pemandangan betol?

tauke dan anak tauke beras berjaya...hihihi!


tue kak aku la. Bkn lukisan,,,,huhu!

beli la beras nie.. murah jer. beli kat siam...hoh0!
makan nasik, byk karbohidrat...ermmm...







kak lapaq...tu yg kena dush3! tue. huhuhu....




sape budak geo? Yg dlm gua, bentuk mcm gambar atas ni..panggil ape?
Lupe da...huhuhu!

Sempat lagi aku tangkap tikus...hehe!


Mak tgh ajar, tapi aku p0n lupe da...ape yg mak ajar tu skang ni, huhuhu! Kalau tak salah aku, mak cakap, pasal padi. Buat ape ntah dalam benda tu, nnt org amek padi la. Hempas die tu buang....Yess! Lulus!













































Bila nak abes pusing nih? Terkemut-kemut.....ehehhe!



No comments: