"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Thursday, August 25, 2011

saye anti misscall

Assalamualaikum,
kali nie aku terpanggil untuk tulis pasal aktiviti misscall2 nih.



Aku cukup pantang org misscall aku! Kalau misscall sebba nak tawu, no aku tu still berfungsi ke tak ke, aku boleh terima... Ni tak, memanjang misscall. Saye ulang, misscall...bukan call taw!
Ape yg best sgt pasal panggilan pendek tue ntah. Mintak kerjasama sesaper yg nak berkomunikasi dgn cara misscall, aku tak kisah. Tapi, sekadar misscall tanpa sebarang msg sebagai langkah seterusnya..mmg, aku tak layan ah. Sorry k, bukan sombong...tapi malas nak layan. Harap, lepas ni tak buat lagi dah k =)
Aku p0n penah gak misscall org. Tapi, lepas jer selesai aktiviti call pendek tue...aku teros antar msg. Aku misscall p0n sebab nak tawu org tu on ke tak no dia. Tambah lak, spesis ade byk no, tapi SATU FON! Nyusahkan org sekeliling nak contact je manusia mcm tue.

Diteruskan lagi dgn msg2 yg kena antar kat 10 org la, 7 org la....



Tawu tak, tue sumer sebenarnya propaganda je? Just nak menyemakkan pemikiran agama Islam dgn mende2 khurafat. Kalau betol la, tak send kat 10 org akan terima bala, sape yg sebenarnya send message tu? Allah ke? Setawu aku...Allah jer yg berkuasa untuk menurunkan bala untuk hamba2Nya. Bukannya penghantar message, bukannya pemilik syarikat telekomunikasi dan bla, bla, bla.
Kalau benda tu mmg info pasal Islam, kenapa mesti antar kat 10 org je. Tak boleh ke kata...sila sebarkan semampu yg b0leh. Dakwah ada banyak cara, bukan sekadar bercakap mcm nak rak..tp satu p0n org tak amalkan.

2 comments:

syafiqa said...

haha biasa nya aku blok je mana2 num yg rajin misscall ni.

meluat kot.kan?

Anonymous said...

blok? nak blok mcm mana? mcm dlm fesbuk lak boleh bl0k2, haha! share ar sikit camne tu....