"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Wednesday, August 24, 2011

Di mana Fakulti Sains Komputer & Matematik aku?

Assalamualaikum, tak sampai sebulan je bebudak U nak balik U masing2 dah. Yg mane baru nak masuk, baru nak bergiat aktif dlm dunia jalan2 keliling kampus kat U, baru nak belajar panggil lecturer ngan gelaran Puan, Cik, Prof, Encik dan bla,bla,bla...

Aku tertarik nak meng0mel something kat sini...
Dulu, semangat aku berkobar2 gak ar bile sem baru nak start dah. Tapi, since classmate aku p0st jadual kelas kami untuk sem depan kat group kami (fesbuk), mmg punah ar semangat aku tu.

Memang kami nie, kelas yg wajar untuk dianaktirikan ke?
Kami p0n nak gak mengadap bangunan2, bl0k2 kat fakulti kami sendiri. Nape suke sgt antar kami belajar jauh2. Takde ar jauh mane...tapi, tak puas aty bet0l la. Ape guna ade fak, kalau dok study kat tempat lain? Ingatkan pengalaman mase sem 1, juz sampai situ je la. Aleh2, mase sem 2 p0n kena gak bertapak kat sana. Tu p0n, kira ok ar sebab satu kelas je kat situ. Kalau masa sem 1 lagi teruk, semua kelas kat Intekma. 2 kelas kat Cempaka (padan la student Law anti sangat ngan kami....hoh0!! =))


1 kelas lagi kat fak. Tue p0n sebab ade kelas komputer. Kalau tak, jgn harap la kami kenal...mana satu blok CS, mana satu bl0k CS2.


Sem 3 p0n, bakal berulang sejarah lama bila hampir setiap hari, kena bertapak kat FSKM tuh. Ade ar gak kelas2 lain kat cempaka. Mmg abes ar duit aku... Haha! Selalunya, kalau aku pegi cempaka, aku suke gi beli air tin soya bean. Nuha kata, aku ketagih...huhu!

Sem depan, aku nak teng0k. Muka sape yg pegi Intekma same2 dgn kami. Kalau tetap muka yg sama, mmg nampak sgt...fak pilih course tertentu jer. TAPI, kalau muka yg lain yg pegi sana....maknanya, kami nie je la yg selalu jadi student kesayangan Intekma. Tawu la kakak Cafe tu berkenan kat kami, tapi janganla mengeratkan silaturrahim kami je dgn kakak tu. Bagi ar peluang kat class lain lak....

Bangunan tue la tempat kami bermastautin tiap2 hari.
Yang paling best, kami boleh exercise tiap2 pagi. Panjat tangga, sampai tingkat 3, 4...
Cian kat madam2 kami yg pregnant. Lif r0sak, bile tahun nak repair ntah.
Aku selalu kata, "jgn menaruh harapan"...bile ade member2 yg saje nak uji keimanan dorang, dgn tekan button lif. 

No comments: