"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Tuesday, August 16, 2011

Islam hanya pada nama

Assalamualaikum

Aku setuju dgn statement....."Perempuan bertudung, tak semestinya baik. Kami yg bertudung juga memerlukan perubahan...

Sama juga dgn solat. Jika kita hanya solat pada fizikal, tapi nikmat solat tu kita tak dapat wujudkan dlm hati....tak boleh jugak. Khusyuk tue mmg susah nak dpt. Pak2 imam, ustaz, ustazah p0n ngaku susah nak khusyuk..ini kan pulak kita, manusia biasa.



Ada jugak gol0ngan bertudung, berjubah tapi sayang.....mulut tak pandai jaga. Boleh nak nasihat org lain...dgn menunjukkan perwatakan anda bertutup litup tue, tapi bukan dgn cara menyindir.

Penah kawan aku kata, aku tak nampak apa2 salah dgn pakai jeans ketat. Mase kat sek0lah, die free hair. Skang ni, Alhamdulillah dia dah pakai tudung. Bile dia cakap camtue, aku terkejut giler... Aku tgk dia. Tapi, dia tak nampak mata aku menular kat dia c0z she's talking t0 somebody else. Aku tgh khusyuk buat ape ntah mase tu. Certain time, I looked to be so focused when doing something. But it doesn't mean, I cant hear you. For every single words that you said, I'm listening to them.

Aku penah bace dlm satu artikel. Dia kata, dia nie s0rang lelaki. Dan ape yg dia bebelkan dlm artikel tue ialah sifat lelaki yg tidak diketahui umum. Aku tak pasti tahap kebenarannya. Nak yakinkan diri kita, b0leh la tanye mane2 insan yg bergelar lelaki. Ingat...LELAKI, bukan jantan!

Dia kata, sebenarnya lelaki b0leh imagine mcm2. Yg tersirat dgn tersurat..semua d0rang terr0r. Baik atau buruk yg d0rang bayangkan...wallahua'alam.
Pastue, dia kata...walaup0n perempuan tue pakai seluar biasa, tak ketat or jarang sekalip0n, g0longan berimaginasi tinggi ni b0leh teruja gak nak main bayang2. Adess!!!
Tu la pasal...susah jadi laki. Nak control iman, pandangan. Tapi, p0mpuan lak murah hati sgt, derma susuk tubuh utk d0rang.

Aku bukan nak kata aku baik, aku p0n tak sempurrna dari segi aurat. Tapi, aku just nak cakap.......sejujurnya, aku geli
, tak suka tgk kaum sejenis aku pakai ketat2. Aku penah tegor something pasal kaki kat kwn aku... Dia balas "Eh, jgn la tegur camtu! Malu ar aku... Mana ada kaki aku mcm tu."

Pandai pulak, menti0n perkataan malu ek?

1 comment:

Luqeem™ said...

harap ada kesedaran dlm setiap prempuan..