"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Friday, August 5, 2011

gelak sebab tensi0n??

Assalamualaikum...
Sahur ape pagi tadi?
Aku mkn sambal udang...peberet aku tuh! Abes udang2 tu aku keja kan... Tapi, ade gak yg terselamat c0z aku dah kekenyangan, hoh0!

Lepas sebulan kite puase, dan hampir 2 minggu sambut raya...tiba lah masa utk aku merantau secara berhemah ke Shah Alam pulak. Al maklum, study kat sana..s0, dgn penoh hemah aku sambung study ar balik lepas berbulan2 lamanya menjinakkan muscles yg ada. Asyik relax jer d0rang (tid0)...tiba la masa utk tegas balik dgn d0rang, kena kerah d0rang gi jalan dari kolej ke fakulti, naik tangga utk ke kelas (dikenali sbg tangga puaka oleh classmates aku),,lalu lalang depan bilik member, nyakat kucing tid0, usya mat2 ngan minah kepci. Tapi, bagi Nurrunnuha Ab Ghani, die gi ng0rat mamat rambut merah, kasut besar kat mcD tue. Nuha nie cukup obses dgn mcd. Sedap sangat eh? Hahah..takpe, lain org, lain kuantiti garam kat mulut die. Bagi aku, Bella, Afu, Nurli, Aida..cukup la sekadar makan nasik putih kat DC, berlaukkan sayur...

Sebenarnya, aku teringatkan waktu2 gila aku ngan Nuha kat kolej. Aku nie spesis yg suke terjah bilik die. Pantang ade soalan, mmg aku tak bagi chance Nuha call abg...hoh0! Opss,,Nuha call mama. Penah aku tanye s0alan kat die, mase die tgh best suap mulut ngan nasik sambal ayam.. Com0t je aku tgk die... Tapi, aku buat mcm tak nampak jer...(masuk jer bilik die, aku ter0s bukak spek..kon0nnya tak nampak pape ar...)

Sambil2 tanya s0alan, aku suh la Nuha suapkan aku sekali nasik die tu....hahah! Mmg Nuha baik aty giler ar...sambil ngajar, sambil suap, sambil membebel sbb nasik makin kurang. Yang Nuha p0n satu...dah tawu nak makan, jgn la suap mcm mulut ni besar periuk, huhuhu!!

p/s: Kata2 di atas hanya lah hiperb0la semata2. Sekadar utk membasahkan tekak dgn menu2 makanan yg terpapar...HARAP MAKLUM
Nuha,,,sorry! Nuha jadi pelakon utama lak... =)


Ada sekali tu, aku gi tanya soalan ape ntah kat cikgu aku nie..(Nuha).
Nak kata malam, takde la lewat sgt..dalam pukul 10 setengah camtu jer. Tapi, aku dah menguap bagai nak rak. Yang Nuha nie, tak abes2 jeling aku. Die ingat aku perli c0z die ajar boring, so aku menguap...huhu!

Last2, fed up! Die suh aku balik...tid0! Hahhaha....!!!




Ahhh,,tak nak! AKu nguap jer...takde feeling nak tid0 p0n. PAda hal, dah berair2 dah mata aku. Kalau tgh tgk citer industan, mesti org kate aku ngah feeling....pergghhh,,jatuh standard 'budak kecik' la camtu!

Walaup0n aku paham ape yg Nuha bebelkan pasal subjek tu, tapi aku musykil pasal mulut aku. Nape asyik nak terbukak jer...nguap tak abes2? Huhuhu...
Nuha dah start nak marah2 syg (ieeewww), gelak kat aku. Aku p0n tak leh tahan dah....Mase nguap bukan dengar sgt ape Nuha cakap...hehe!
Akhirnya, dua2 pakat gelak. Aku yg tgh berdiri p0n, boleh terbaring kat katil Nuha.. Cian die. Aku tak tarik p0n cadar berbau febreze die tu.

Gayah, roomate Nuha...tgh study tetiba terganggu dgn kami (or mungkin, terganggu dgn aku,hehe)....Die p0n tgk2 ar kami..dgn reaksi muka yg pelik. Tadi, serius je tgk, tension2...last2 gelak2 plak. UH, are u okey??? We're fine. Thanks 4 asking, huhu!

Lepas tue, aku ter0s balik....aku tak ingat ape yg aku tanya Nuha tue, terjawab atau tidak.

2 comments:

Unknown said...

hahah...biaselah kalo denga mber kdng2 bljo lebih gelak shje..hoho

Anonymous said...

betol2!
gelak je lebih....