"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Friday, August 26, 2011

org kawad tu berlakon?

Assalamualaikum,
Ade aku bace dalam satu bl0g...dia kata, dengar dari para ulama, Nabi Muhammad SAW memberi salam "Assalamualaikum" dan menjawab salam dgn salam yg panjang iaitu "Wa'alaikumussalam warahmatullahiwabarakatuh".
Perasan tak, ramai yg jawab salam dgn "Wa'alaikumsalam". Setakat apa yg aku belajar, jawab salam yg sebenar ialah ...kumussalam...dan bukannya ...kumsalam. Wallahua'alam.

Tadi aku gi lepak kat bl0g sorang nie. Aku tak kenal p0n, just kawan dalam bl0g je la. Dia ade tulis pasal kita nie pelakon. Kalau korang baca tajuk, sebenarnya..entry ni takde kaitan langsung dgn citer 321 cinta atau ops pocot tue. 
Aku teringat something... Aku penah cakap kat d0rang:

aku: Time kawad, kita ni sebenaqnya berlak0n ja. Bukannya bet0l2 semangat sangat p0n.
mereka2 yg mendengar: Betol ka, K.AJ? Pasai pa lak mcm tu?
aku: Angpa ingat, kami dok kawad ni...yakin sgt ka? Berlakon ja, taw dak? Sapa yg masuk padang kawad, tak dak rasa nervous, ketaq lutut...angpa mmg terror ar mcm tu.
Harap kepala ja langut bagai nak rak, tp dalam aty...Allah ja yg taw.
mereka2 yg masih mendengar: eheehheee..(tersengih2)
aku: angpa penah nampak dak, org yg kawad, sebelum masuk padang tue..muka dia gelabah? Tapi, bila tgh sebok dok kawad, tak dak pulak muka dia gelabah... Ada la jugak muka2 nervous, tp tak la sampai tahap nak angkat tgn p0n tak tau....kan? kan? heheh
mereka2 yg setia mendengar: penah2!! K.AJ la org tue... sebelum masuk, tak reti d0k diam.
aku: diam la..tak yah la heboh dalam bl0g ni!

Kesimpulannya, aku nak cakap...bukan para artis ja boleh dikategorikan sebagai pelakon. Orang2 biasa mcm kita nie p0n boleh berlakon di luar lensa kamera TV3, astro, AXN..bla,bla,bla.


nampak tak org no 3 dari kanan...?
kepala langut/dongak, hebat kan?

Tapi, cuba kalau dia tgh get ready nak masuk bertanding, mesti ade gak rase cuak/takut walau secubit rasa sekalip0n. Kalau tak rase pape..mmg bosan ah id0p dia. Enjoy sgt p0n boring gak kan? Haha....takleh nak feeling2...haha!
OK, STOP...sampai sini jer.

No comments: