"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."

~Hassan Al Basri~

Tuesday, July 23, 2013

Sembang bersama boboi

Assalamu'alaikum,
Situasi semasa sedang berbuka puasa bersama keluarga.

Mak: Mana dia ni, tak balik2 lagi ni? (ditujukan kepada boboi, kucing kemanjaan mak)
Abg Sulung: (gelak2) Dah pi terawikh.....

Amboih, awalnya pi terawikh!

Situasi semasa sedang bersahur....

Abg: Hang pi terawikh, buat berapa rakaat semalam? (ditujukan kepada boboi)
Aku: 4 ja.....hehehe! (mewakili boboi)
Kak: Hehhe...2 rakaat ja. Tak ramai pi semalam...
Mak: Huh! Aku sorang sekoq ja pi terawikh. Aku la pak imam, aku la bilal...

Aku: Gemok tak pi ka? (Kucing gemok yang selalu bermuka gangster)
Kak: Huh, hang ka imam??? Balik ahhh... (mewakili gemok)

Kesian kat boboi. Dah ar pendiam. Jadi bahan kami lak... Nak buat mcm mana, terima la hakikat. Hoho!

2 comments:

Naz said...

reda je la boboi

Anonymous said...

boboi ni penyabar...hehe